דיגיטל וטק

סמסונג ממשיכה לספוג ביקורות: השראה או העתקה מהמתחרות?

מאז אירוע ההכרזה בפריז, סמסונג מתמודדת עם טענות להעתקה של מוצרים כמו ה-Galaxy Watch Ultra וה-Galaxy Buds 3. האם מדובר בחיקוי של אפל ו-Nothing, או בהשראה לגיטימית?
רפאל בן זקרי | 
Watch 7 Series Galaxy Ring (צילום Samsung)
מאז שחשפה את סדרת המוצרים החדשים באירוע שקיימה בפריז, כולל טלפונים מתקפלים, אוזניות ושעונים חכמים, סמסונג נמצאת במרכז הביקורת עם טענות על כך שחלק מהמוצרים שהציגה דומים מאוד למוצרים של המתחרות או לדגמים קודמים שלה.
השעון החכם Galaxy Watch Ultra של סמסונג מעורר טענות על כך שהוא חיקוי של Apple Watch Ultra 2, בעיקר בשל הרצועה הכתומה והכפתור המסתובב המזכיר את ה-Crown של אפל. למרות שהכפתור בשעון של סמסונג לא מסתובב באמת, שני הכפתורים כוללים אלמנטים עיצוביים דומים.
 
האוזניות החדשות Galaxy Buds 3 ו-Buds 3 Pro גם הן נראות דומות ל-AirPods ו-AirPods Pro של אפל, עם פקדי לחיצה ושימוש באלמנטים עיצוביים כמו "Blade Lights" וגבעולים זוויתיים. אולם למען ההגינות, סמסונג לא היחידה שאימצה את הפקדים הללו, וגם חברות כמו Nothing ו-Xiaomi עשו זאת.
ברשת עלו טענות כי סמסונג גם קיבלה השראה מיצרנית הטלפונים הבריטית Nothing, כאשר שילבה מכסה טעינה שקוף לאוזניות החדשות. אבל זה לא נגמר שם. גם ה-Galaxy Ring, הטבעת החכמה החדשה שהציגה סמסונג, נראית דומה מאוד לטבעת המתחרה של Oura. למרות שישנם הבדלים קלים כמו עיצוב קמור, המראה הכללי דומה מאוד.
הטענות כנגד סמסונג מעוררות דיון נרחב, כאשר חלק מהמשתמשים רואים בכך גניבה טהורה של רעיונות, בעוד אחרים טוענים שמדובר בהשראה טבעית במטרה לשפר מוצרים ולהתחרות בשוק. זו גם לא הפעם הראשונה שסמסונג מואשמת בהעתקה. במהלך השנים, היו לה מספר משפטים מול אפל בנושא הפרת פטנטים ועיצוב דומה למוצרי החברה המתחרה. במקרים רבים, סמסונג נדרשה לשלם פיצויים ולבצע שינויים בעיצובי המוצרים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה