דיגיטל וטק

יוטיוב משתלטת על השוק בדרך לא חוקית? זו החקירה שנפתחה נגדה

רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית החלה בחקירה נגד יוטיוב, בטענה כי זו פועלת כמונופול. יוטיוב, אשר מרוויחה מפעילותה בפלטפורמות שונות, עשויה להגדיל את הפרסום בטלוויזיות חכמות בעתיד. בשנת 2029, מעריכים כ-40% מכלל הפרסום יהיה דרך היוטיוב

מערכת ice | 
יוטיוב (צילום Shutterstock)
אט אט, מצליחה פלטפורמת יוטיוב להרחיב את פעילותה. בשנת 2006, כשנה וחצי לאחר הקמת החברה, יוטיוב הועברה לידי הענקית גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר. כידוע, יוטיוב מעוניינת להרחיב את נתח השוק שלה ומדי שנה היא מצליחה לשבור שיא חדש. נכון להיום, לפלטפורמה הפופולרית יש לא פחות מ-2.7 מיליארד משתמשים חודשיים. 
לא מעט סרטונים ויראליים ביוטיוב הפכו לאטרקציית צפייה בקרב משתמשים אשר מעדיפים ליהנות משלל קטעים דרך הטלוויזיה. על פי ניתוח נתונים נרחב שנעשה בנושא, הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב הוא בייבי שארק, אשר אהוב מאוד על ילדים.
מלבד זאת, גם הסרטונים הקצרים המכונים "שורטס", אשר מחקים את רילס ב"אינסטגרם" הפכו להצלחה מסחררת ביוטיוב. בכך, מעוניינת יוטיוב לפצל את נתח השוק שלה בין מכשירים שונים החל מטלפונים ניידים, מחשבים ועד לטלוויזיה. 
מלבד זאת, הפרסום בטלוויזיות חכמות עשוי לגדול באופן משמעותי בעתיד. בשנת 2029, מעריכים כי כ-40% מכלל הפרסום יהיה מצוי ביוטיוב. אכן, המרוויחה הגדולה מכך היא גוגל.
על אף התוכניות השאפתניות, יוטיוב זוכה לביקורת חריפה ולטענות כי היא בעצם מונופול, נוכח העובדה כי אין לה מתחרה. בעקבות כך, נפתחה חקירה על ידי רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית. כידוע, יוטיוב מדורגת במקום הראשון ברשימת אפליקציות הווידאו. על אף שזו נחשבת למונופול בתחומה, ענף הבינה המלאכותית נחשב לאויב החדש של הפלטפורמה המקוונת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה