דיגיטל וטק

יוטיוב נלחמת ב-AI: זו המדיניות החדשה להגנה על המשתמשים

יוטיוב מציגה מדיניות חדשה לדיווח על סרטונים שנוצרו בבינה מלאכותית, במהלך שנועד להגן על פרטיות המשתמשים ולמנוע ניצול לרעה של טכנולוגיות AI. איך תשפיע המדיניות החדשה על יוצרי התוכן והצופים?
רפאל בן זקרי | 
youtube (צילום Pixabay)
במהלך חיובי לטובת המשתמשים, יוטיוב משיקה מדיניות חדשה המאפשרת לדווח על סרטונים שנוצרו בעזרת בינה מלאכותית במקרה שהם כוללים דמות שנראית או נשמעת כמוכם.
המדיניות החדשה תאפשר למשתמשים לדרוש להסיר את התוכן מהפלטפורמה, 
ויוטיוב תשתמש במגוון גורמים כדי לקבוע אם התוכן שנוצר דומה לכם, כמו האם התוכן שונה או סינתטי (והאם הוצהר כך), והאם הוא מזוהה בקלות עם האדם המדובר. בנוסף, יוטיוב תבחן האם מדובר בפרודיה או סאטירה, אם הוא כולל דמות ציבורית או אדם מפורסם, וכן אם הוא מציג התנהגות רגישה כמו פשע, אלימות, תמיכה במוצר או מועמד פוליטי.
כעת החברה תצטרך להוכיח את יכולתה לזהות את התוכן הזה, ולאמת את התלונות, בעוד שהמדיניות החדשה נופלת תחת קטגוריית הפרות פרטיות ביוטיוב, ודרושות תלונה של צד ראשון למעט אם האדם הוא קטין, אין לו גישה למחשב או שהוא מת.
המהלך של יוטיוב מגיע בעקבות הגידול המשמעותי בשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ליצירת תוכן דיגיטלי, דבר שהוביל לעלייה בתכנים שמנצלים את דמותם וקולם של אנשים ללא רשותם. המדיניות החדשה של יוטיוב תגן יותר על פרטיות המשתמשים ותמנע ניצול לרעה של טכנולוגיות אלו, תוך שמירה על איזון בין חופש הביטוי ובין ההגנה על זכויות הפרט.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה