דיגיטל וטק

יוטיוב נגד מנויי הפרימיום שנרכשו בזול: מחיר מלא או שתיחסמו

יוטיוב מבטלת מנויים פרימיום שהושגו באמצעות VPN לצורך תשלום במחיר זול יותר. החברה מגלה את שינוי המיקום דרך כתובות IP ומחייבת תשלום בכרטיס אשראי מקומי בלבד, במאמץ להגן על הכנסותיה ולמנוע ניצול פערי מחירים בין מדינות

רפאל בן זקרי | 
יוטיוב (צילום Shutterstock)
לאחר עליית המדרגה במאבק נגד חוסמי הפרסומות, כעת יוטיוב ממקדת את מאבקה במנויי פרימיום המשתמשים ב-VPN כדי לשלם מחיר זול יותר לשירות הפרימיום של החברה. החברה החלה לבטל מנויים שהושגו באמצעות שינוי מיקום ודורשת תשלום באמצעות כרטיס אשראי מקומי בלבד.
משתמשים רבים ניצלו את השוני במחירי המנויים בין מדינות, והשתמשו ב-VPN כדי להתחבר לשרתים במדינות כמו אוקראינה, הודו, טורקיה, ארגנטינה והפיליפינים. בכך הם הצליחו להירשם למנוי פרימיום במחירים נמוכים בהרבה. לדוגמה, בבריטניה המנוי עולה £12.99 לחודש, בעוד שמשתמש שהתחבר לשרת באוקראינה שילם רק £2.30 לחודש.
לאחרונה, יוטיוב החלה לבטל מנויים שהושגו בשיטה זו. משתמשים שדיווחו על ביטולי המנויים ברשת Reddit ציינו כי יוטיוב גילתה את שינוי המיקום באמצעות כתובות IP וחתימות מכשירים שונות. לדוגמה, משתמש שנרשם דרך שרת VPN באוקראינה אך השתמש בשירות בבריטניה, גילה שהמנוי שלו בוטל.
המאבק החדש של יוטיוב הוא חלק מהמאמצים של החברה להגן על הכנסותיה ולמנוע ניצול לרעה של פערי המחירים בין מדינות, ומגיע כחלק ממהלך נרחב של החברה נגד חוסמי הפרסומות. החברה מצפה כי המהלך יוביל לשמירה על תקינות השירות והוגנות כלפי כלל המנויים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה