דיגיטל וטק

לאחר ארבעה עשורים: יפן נגמלת מהטכנולוגיה המיושנת

הדיסקטים שהיו פעם חלק בלתי נפרד מהעולם הטכנולוגי, עדיין בשימוש במקומות מסוימים. כעת, יפן הודיעה שהיא נפרדת מהטכנולוגיה המיושנת הזו במערכות הממשלתיות. כל הפרטים והסיבות למהלך
רפאל בן זקרי |  1
דיסקט (צילום Shutterstock)
תופתעו או לא, אבל הדיסקטים, אשר היוו פעם חלק בלתי נפרד מהעולם הטכנולוגי, עדיין נמצאים בשימוש במקומות מסוימים ובקרב ממשלות ומשמשים להפעלת מערכות בסיסיות. כעת, יפן הודיעה כי תיפרד מהטכנולוגיה המיושנת, סוף סוף.
הסוכנות הדיגיטלית של יפן הודיעה ביום רביעי על הפסקת השימוש בדיסקטים לצורך תפעול מערכות המחשוב הממשלתיות. המערכת היחידה שעדיין תדרוש שימוש בדיסקטים היא מערכת סביבתית לניטור מחזור רכבים, כך לפי דיווח של רויטרס.
שר הדיגיטל, טארו קונו, הצהיר בהכרזה לסוכנות הידיעות: "ניצחנו במלחמה נגד הדיסקטים ב-28 ביוני!". המאבק של קונו נגד טכנולוגיית המחשבים משנות ה-90 החל ב-2022, זמן קצר לאחר מינויו לסוכנות הדיגיטלית. בסך הכל, כ-1,900 מהליכי הממשלה היפנית הסתמכו על דיסקטים וטכנולוגיות מיושנות אחרות כמו מכשירי פקס, תקליטורים ותקליטורים קטנים.
לא רק יפן הסתמכה על דיסקטים זמן רב לאחר שהעולם עבר לאמצעי אחסון נתונים יעילים יותר. הצבא האמריקאי עדיין השתמש בדיסקטים בגודל 8 אינץ' לצורך תפעול מערכת הפיקוד והבקרה האוטומטית האסטרטגית (SACCS) משנות ה-70, שקיבלה קודי שיגור גרעיניים ושלחה הודעות חירום למרכזים צבאיים. משרד ההגנה האמריקאי הפסיק להשתמש במערכת זו בשנת 2019.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאוחר מידי
    דודו 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת נזכרו מאוחר מידי ,אני בן 24 ובחיים לא ראיתי את הדיסקטים בבית הראשון של ההורים שלי , טוב עדיף מאוחר מידי מאשר לעולם לא
    סגור