בעולם

בכיר בצבא האמריקני יוצא להגנת ישראל ומודה: "הרגנו חפים מפשע"

בכנס שהתקיים בארצות הברית, יו"ר המטות המשולבות של ארצות הברית לשעבר טען כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה והתייחס לטווי השטח המאתגר איתו מתמודדת ישראל. וגם הזכיר: "אנחנו הרסנו 69 ערים יפניות, לא כולל הירושימה ונגסקי"
מערכת ice |  1
חיילים בצבא ארה"ב (צילום shutterstock)

על רקע מלחמת חרבות ברזל שנפתחה ב-7 באוקטובר לאחר מתקפת הטרור של חמאס,  מארק מילי לשעבר, יושב ראש המטות המשולבים בארצות הברית נשא דברים בכנס בינה מלאכותית שהתקיים בשבוע שעבר בהם התייחס לזכותה של ישראל להגן על עצמה, כך בדיווח שהגיע היום (ראשון) למערכת.

במסגרת הכנס, מילי, בעל 43 שנות קריירה צבאית טען כי ישראל בעלת זכות מלאה להגן על עצמה כיוון שהיא זו שהותקפה בברוטליות ב-7 באוקטובר. הוא התייחס להאשמות שנשמעות כעת כלפי ישראל בנוגע להרג חפים מפשע בעזה והזכיר כי גם ארצות הברית הנאורה לא נקייה מפשע זה: "אנחנו, הרגנו חפים מפשע במוסול וא-רקה. הרגנו 13 אלף צרפתים בנורמנדי והרסו 69 ערים יפניות, לא כולל הירושימה ונגסקי.
 



אנחנו טבחנו באנשים במספרים עצומים, חפים מפשע שאין להם קשר לממשלות שלהם. גברים, נשים וילדים". יו"ר המטות המשולבים לשעבר הדגיש כי אופי שטח הלחימה איתו מתמודד ישראל לא מאפשר להימנע מהרג אזרחים: "כאשר הלחימה מתרחשת בשטחים מאוכלסים וצפופים היא תגרור בהכרח רמות גבוהות של נזק משני"

לדעתו, "המוסריות טמונה בביצוע העבודה במהירות האפשרית. להיכנס, לבצע את העבודה ולצאת". אירוע זה מתרחש לאחר שרק בשבוע שעבר כוחות צה"ל החלו בפעולה קרקעית בדרום רצועת עזה. במהלכה, צה"ל הצליח להשתלט על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח המקשר את הרצועה עם מצרים.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא אומר את המובן מאליו במלחמה
    דן 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי להלחם חיבים להכריע את האויב ככל שהאויב מסתתר ונטמע באזרחים כך יפגעו יותר "בלתי מעורבים " אבל יש גם לבחון לעומק את המשמעות של "בלתי מעורבים" בעזה אין כאלו כולם מעורבים
    סגור