בארץ

ארה"ב לישראל: מידע על מיקומם של ראשי חמאס בתמורה להפסקת אש

ממשל ביידן על פי ה"ווישנגטון פוסט" האמריקנים אף מציעים מידע בנוגע למנהרות חבויות בעזה • לפי ארבעה גורמים, שעימם שוחח העיתון, בארה"ב הציעו סיוע גם באספקת אלפי אוהלים למפונים הפלשתינים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
מאז תחילת פעילות כוחות צה"ל במרחב רפיח ברצועת עזה, ממשל ביידן נוקט בצעדים רבים על מנת לצמצם את פעילות ישראל באזור ולהחזירה לשולחן המשא ומתן. כעת, דיווח חדש חושף שבמשך לאותו מהלך, ממשל ביידן הציע לישראל שבתמורה לצמצום הפעילות ברפיח, הוא יספק לה מודיעין רגיש, אמין ומבוסס בנוגע למיקומם של ראשי החמאס והמנהרות הטקטיות של חמאס. מידע שכזה, עתיד לסייע לצה"ל באיתור מיקומם של ראשי חמאס אשר מתחבאים במנהרות.
הידיעה על כך, פורסמה לראשונה על ידי ה-"וושינגטון פוסט" ולפי ארבעה גורמים, ששוחחו עם העיתון, ההצעה האמריקאית כוללת גם סיוע לתושבי הרצועה, אספקת אלפי אוהלים למפונים ובניית מערכות לאספקת מזון, מים ותרופות.
רק בשבוע שעבר, בריאיון שהעניק נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לרשת CNN, הוא התייחס לכניסה הנרחבת של כוחות צה"ל לרפיח ואמר כי: "הבהרתי שאם ישראל נכנסים לרפיח, אני לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם רפיח". יש להדגיש שלצד התמיכה בישראל, ארה"ב נמצאת בשנת בחירות ובהצהרה זו, הנשיא ביידן מנסה להתמודד עם הצד הפורגרסיבי שבמפלגתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה