כסף וצרכנות

המשבר עם טורקיה רושם שפל חדש: הציבור בישראל תומך בחרם כלכלי?

המשבר עם טורקיה עולה שלב: לאחר שטורקיה הכריזה על שורה של סנקציות כלכליות נגד ישראל, סקר חדש מראה כי מרבית הציבור בישראל תומך בהחרמת מוצרים שמיוצרים במדינות שיוצאות נגד ישראל בעולם
מערכת ice |  3
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock, ויקיפדיה-President.gov.ua)
מאז משט המרמרה לרצועת עזה בשנת 2010, היחסים בין ישראל לטורקיה נמצאים בהדרדרות איטית, אך מאז פרוץ המלחמה והתבטאויותיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נראה שהם הגיעו לשפל חדש. 
כזכור, טורקיה, הכריזה על שורה של סנקציות הכלכליות נגד ישראל ובניהן הגבלת המסחר עמה. כמו כן, מספר מדינות ברחבי העולם כמו קולומביה, הודיעו שהן מנתקות את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. בהמשך לכך, ביום חמישי האחרון, גורמים בענף התעשייה דיווחו על תקנה פנימית שהופצה על ידי משרד המסחר הטורקי שמאפשרת סחר עם ישראל בתנאים מגבילים למשך שלושה חודשים, וזאת כדי לא לפגוע ביצרנים וביצואנים שכבר התחייבו וייצרו סחורות. למרות הדיווחים, בשטח המצב לא השתנה. בהתאחדות התעשיינים עדכנו אותנו כי הסחר עם טורקיה עדיין סגור.
סקר חדש שנערך על ידי חברת "דיירקט פולס" של שלמה פילבר וצוריאל שרון, בקרב האוכלוסייה הכללית בישראל, בחן את עמדת הציבור כלפי הסנקציות שטורקיה הטילה נגדנו. מתוצאות הסקר עולה ש-83% מהציבור הישראלי חושבים שיש להחרים ואף למנוע יבוא מוצרים אשר מיוצרים במדינות שקוראות להחרים את ישראל. כמו כן, בעקבות המשך המלחמה, עולה כי 86% מהציבור חושב כי יש לחזק את העצמאות היצרנית של מדינת ישראל, וכי עצמאות זו חשובה יותר מאשר בעבר.
יתרה מזו, 95% מהציבור הישראלי סבורים שמדינת ישראל מחויבת לפעול לשיקום חבלי הארץ בצפון בדרום אשר נפגעו במהלך המלחמה באמצעות עובדים ומוצרים ישראליים, ו־92% סבורים כי הממשלה צריכה לתעדף רכש המיוצר בישראל.
בנוסף, לאור הסנקציות הכלכליות מצד הטורקים והחלטתן של מספר מדינות על ניתוק היחסים הדיפלומטים עמנו,  92% מהציבור סבורים כי על ממשלת ישראל להיערך למקרה שבו ייפגע משמעותית היבוא לישראל ויהיו שיבושים בסחר הימי והאווירי – זאת על ידי הקצאת משאבים לעת חירום כגון מזון, תרופות, וכדומה. כמו כן עולה מהסקר כי רוב הציבור הישראלי מאמין בתוצרת הישראלית ומעדיף אותה על פני יבוא, כאשר 81% מהנסקרים דיווחו שהם מקפידים לרכוש מוצרים ישראליים "כחול־לבן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סחורה מיובאת מטורקיה ז ב ל !
    גולו 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אסור לייבא משם ירקות אחרי יום הכל מלא בפטריה, צריך לחזור לחקלאות ישראלית, לגבה את החקלאים ולהינות מהתוצרת העצמית שלנו, גם הבסקויטים וכל מוצרי האפיה מלאים בחומרים משמרים וצבעי מאכל, עדיף לקנות תוצרת ישראלולא לתת פרנסה לתומכי החמאס ושונאי ישראל !!
    סגור
  • 2.
    צריך לבוא מהיבואנים
    אזרח 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא מהלקוחות, אם לא יהיה על המדף לא נקנה
    סגור
  • 1.
    חרם על טורקיה
    גאווה של עם ???? 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רק כך ננצח לא רוצה לקבל עגבניה ?? מטורקיה יש לנו חקלאים ואותם צריך לחזק פשוט ליצר יותר תוצרת מקומית עם ישראל חי וכחול לבן זה התשובה בערב יום הזיכרון לנופלים
    סגור