בארץ

טורקיה התקפלה? ארדואן אולי מאיים - זה מה שקורה בפועל

למרות ההודעות מטורקיה על כך שהייבוא והייצוא לישראל יופסק בעקבות המלחמה, הנפט שמעבירה אזרבייג'ן לישראל דרך הנמלים בטורקיה - ממשיך לעבור כרגיל. הסיבה לכך הא החשש של ארדואן לפגוע ביחסים עם באקו, שנחשבים לחמים
מערכת ice |  1
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
שלשום (חמישי) גורמים במשרד המסחר הטורקי אישרו כי קיימת הנחייה האוסרת יבוא ויצוא לישראל, וכנראה כי מדובר בהחלטה של ארדואן לנוכח הכניסה האפשרית של ישראל רפיח. למרות החשש (ההגיוני) ממחסור במוצרים רבים המיובאים מטורקיה, נראה כי אפשר להניח שלפחות תחום אחד לא ייפגע.
כפי שפורסם בגלובס, טורקיה לא עצרה את ייצוא הנפט לישראל – שמגיע במקור מאזרבייג'ן. בין ירושלים ובאקו קיימים יחסים חמים במיוחד עם כינון היחסים ב-1992, כאשר הם הסתמכו בעיקר על העובדה כי לישראל יכולת לספק נשק, ולאזרבייג'ן כמויות נפט רבות שישראל צריכה. אז מה הסיבה לכך שטורקיה ממשיכה להוות תחנת ביניים עבור הנפט שמגיע לישראל?
 
בין נתניהו לנשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב קיימים יחסים חמים, אך לאלייב קשר מצוין גם עם טורקיה. למרות הרצון של ארדואן לפגוע בקשרי המסחר עם ישראל, הוא לא מעוניין לחבל בקשריו עם באקו כך שהוא מעדיף לשמור את הנושא על "אש קטנה", ולא להפריע למסחר בתחום זה. האם בהמשך נראה הדרדרות גם בנושא הזה? אם כן, בהחלט מדובר בצעד אמיץ (ואולי טיפשי) מצידה של טורקיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצירת השמן זית
    שמיל 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאוד יעזור אם ארדואן יפסיק דבר ראשון את הזרמת השמן זית המזויף שלהם.
    סגור