דיגיטל וטק

הווקמן חוגג 45: סיפורו של המכשיר שחולל מהפכה

45 שנה אחרי ההשקה המוצלחת, הווקמן של סוני ממשיך להשפיע על הדרך שבה אנו מאזינים למוזיקה בכל מקום. סיפורו של המכשיר הקטן ששינה את התרבות ואת חוויית ההאזנה שכל כולנו לנצח
רפאל בן זקרי | 
ווקמן (צילום Florian Schmetz / Unsplash)
הווקמן של סוני, אולי הגאדג'ט האייקוני ביותר, חוגג 45 שנה. המכשיר, שהושק ב-1 ביולי 1979, שינה את הדרך שבה אנו מאזינים למוזיקה והפך את המוזיקה לנגישה בכל מקום, לא רק בבית או ברכב.
דגם הווקמן המקורי היה ייחודי בזכות שני שקעים לאוזניות וכפתור שאפשר לשמוע את הסביבה דרך מיקרופון, פונקציה שהוסרה במהרה מכיוון שהמשתמשים העדיפו את השקט המוזיקלי. הווקמן אפשר לכל אחד לקחת את המוזיקה שלו לכל מקום ולהפוך מרחבים ציבוריים למרחבים פרטיים באמצעות אוזניות.
מחיר הווקמן המקורי היה 33,000 ין (150 דולר), שהם כ-650 דולר במונחים של היום. כאשר כיום, מכשיר במצב עובד נמכר בכ-500 דולר באיביי.
האפקט וההשפעה של הווקמן ממשיכים להשפיע עלינו גם כיום, כאשר אנשים רבים משתמשים באוזניות בחיי היומיום, מבלי שדמיינו שכך תתפתח הטכנולוגיה. לאורך השנים, המותג ווקמן הפך לשם גנרי לכל נגן קלטות נייד. סוני הרחיבה את המותג לדיסקמן בתקופת התקליטורים ולמכשירי מיני דיסק, ובסופו של דבר גם לטלפונים ניידים כמו ה-W880i של סוני אריקסון.
הווקמן לא רק שינה את הדרך שבה אנשים הקשיבו למוזיקה, אלא גם השפיע על אופנה ותרבות. המכשיר, שהגיע גם בגרסה עמידה למים ובצבעים בולטים כמו צהוב, הפך לסמל סטטוס ולבחירה אופנתית.
כיום, 45 שנה לאחר השקת הווקמן הראשון, ההשפעה של המכשיר ניכרת בכל מקום, והוא ייזכר תמיד כמכשיר ששינה את הדרך בה אנו מאזינים למוזיקה והפך את המוזיקה לנגישה לכל אחד, בכל זמן ובכל מקום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה