דיגיטל וטק

החברה שכבשה את מיקרוסופט וג'ף בזוס חושפת: המוצר שישנה את חיינו

העתיד כבר כאן: חברת Figure 01, חברת הרובוטיקה האמריקאית שמפתחת רובוטים דמויי אדם ומשלבת בהם טכנולוגיית בינה מלאכותית הצליחה לסחוף אחריה את השמות הגדולים בשוק הטכנולוגיה העולמית. כעת, תוך פחות משנה היא חושפת את הפיתוח הראשון שלה ומראה שהיא מסוגלת לעמוד בציפיות שיש עליה
עידו מור | 
סאטיה נאדלה, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, Magma Images, shutterstock)
רבים מכם לא שמעו את השם הזה קודם, אבל חברת Figure AI, שפועלת בסאניוויל שבמדינת קליפורניה בארה"ב ועוסקת בפיתוח רובוטים דמויי אדם שמסוגלים למלא שורה של משימות הצליחה במה שחברות רבות נכשלו בו. כפי שדווח רק לאחרונה, במהלך סבב הגיוסים האחרון שערכה היא הצליחה לסחוף אחריה את השמות הגדולים בשוק הטכנולוגיה העולמי ולגייס 675 מיליון דולר.
בסיומו של הסבב היא אף חשפה את זהותם של המשקיעים שלה בניהם ניתן למנות את: מייסד אמזון ג'ף בזוס, ענקית השבבים אנבידיה, OpenAI, מיקרוסופט ועוד רבות וטובות. סרטון שהעלתה השבוע לרשת הראה שהחברה, אשר מעסיקה כיום כ-60 טכנאים, מפתחים, מהנדסים ובוחנים מכוונת גבוה כשתוך פחות מ-12 חודשים היא הצליחה לייצר את הרובוט המשוכלל ביותר שקיים היום בעולם. 
בסרטון שהחברה העלתה לרשת היא למעשה מדגימה את היכולות של רובוט הבינה המלאכותית האנושי Figure 01. כפי שהוא מוצג בסרטון Figure 01, בעל שריון מטאלי נוצץ וגופו מורכב מפרקים שמעניקים לו את האפשרות להזיז את האצבעות, הכתפיים, הזרועות, הראש והרגליים בזוויות תנועה רבות. בדומה ליד של בן אדם בכל יד יש לו ארבע אצבעות ואגודל, אך ברגלים הוא חסר אצבעות. לפי נתוני החברה הרובוט עצמו שוקל 60 קילוגרמים, הוא מסוגל לשאת 20 קילוגרמים ולנוע במהירות שעומדת על 1.2 מטרים לשניה (כ-4.5 קמ"ש).
כמו כן, הרובוט גם מסוגל לנהל שיחות מלאות עם בני אדם ואפילו ביכולתו להבין סאב טקסט ולנתח את התמונות שהוא מצלם סביבו, באמצעות רשת דמוית מערכת העצבים האנושית המעבירה נתונים ומנתחת אותם במהירות.
כפי שניתן לראות בווידאו, הרובוט נשאל: "מה אתה רואה כעת" ותוך כמה שניות הוא משיב תשובה מדויקת על המתרחש סביבו: "אני רואה תפוח עץ אדום במרכז השולחן, צלחות וכוס, ואתה עומד לצידי כשידך על השולחן".
לאחר מכן, המגיש שמופיע בסרטון שואל את הרובוט: "האם אוכל לאכול משהו?" ולאחר שניות ספורות הרובוט משיב: "בוודאי" בזמן שהוא מגיש לו את התפוח שזה עתה אמר שהוא רואה.
בקטע הבא, המגיש מרוקן לעברו פח אשפה ומשיב ואומר לרובוט: "נהדר. תוכל להסביר למה עשית את מה שעשית?". הרובוט לאחר מספר שניות החל לאסוף את כל האשפה לתוך סל תוך כדי שהוא משיב לו: "נתתי לך את התפוח כי זה הדבר האכיל היחיד שאני יכול לספק לך מהשולחן".
 
הרובוט המשיך לבצע פעולות ולהשיב במדויק על שאלותיו של המגיש. הוא אמנם עדיין מעט איטי, אך יכולותיו מרשימות ביותר ועשויות להשתכלל עוד יותר בשנים הקרובות עם סדרת הפיתוחים שצפויים הודות לכך שהחברה הצליחה לגייס לאחרונה 675 מיליוני דולרים בשלב ב' של מימון הסטארטאפ.
אומנם יש עוד זמן רב עד ש-Figure 01 או פיתוחים אחרים בתחום ישתלבו בחיינו באופן מלא, אבל אין ספק שהפיתוח מהווה פריצת דרך בתחום ושנכון לעכשיו יש לנו עוד הרבה למה לצפות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה