תרבות ופנאי

הסרט הזה הוא דוגמה ליצירה לא החלטית, שאיחרה את זמנה בענק

מרוב שהסרט "צאי מזה" מתאמץ לטפל בו זמנית בכמה נושאים, הוא מפספס בסופו של דבר את הרעיון המרכזי שלו. משחקן של השני מצליח להחזיק את העלילה והצופים, אולם זה לא מספיק שכן הבעיה המרכזית של הסרט טמונה במבנה העלילתי. אם לא די בכך, הסרט שופע באלימות מינית, ולכן מחייב טריגר רציני ביותר
אביב עגיב | 
מתוך הסרט ''צאי מזה'' (צילום Tulip Entertainment)
בשנת 2017 יצא לאקרנים הסרט "תברח" של ג'ורדן פיל אשר הפך בין לילה ללהיט ענק. הסרט, שהצליח ללכוד לתוכו את הצייטגייסט, הצטיין בכך שהיה שופע במוטיבים מרעננים של אימה וסאטירה בצורה מבריקה ומרעננת. לא כך הדבר ב"צאי מזה" – סרט הביכורים של זואי קרביץ שמזכיר אותו ברוחו ובדמותו לאורכו.
הסרט, שיצא בשבוע שעבר לאקרנים, הוא דוגמה מובהקת ליצירה שאיחרה את זמנה. זוהי מין הכלאה של שלושה סרטים: "תברח", "רצח כתוב היטב 2" ו"מידסומר". מרוב שהסרט מתאמץ לגעת בו זמנית בכמה וכמה סוגיות, הוא מפספס בסופו של דבר את הרעיון המרכזי שלו שלו ולא מותיר אחריו אמירה או משהו מרענן בתוך הז'אנר שהוא שוחה בו.
הסרט מתחיל כשפרידה (נעמי אקי) יושבת בחדר השירותים שבייתה ומרפרפת באינסטגרם. היא נתקלת שם בסרטון של מיליארדר הייטק בשם סלייטר קינג (צ'נינג טייטום) שמפרסם סרטון התנצלות על התנהגות לא נאותה ומודיע שהוא חזר בתשובה ממעשיו הלא הולמים.
 

סלייטר הוא יזם הייטק מוחצן שידוע במסיבות המוגזמות והסופר משוקעות שלו שמתרחשות על אי בודד. דמותו נדמית לרגעים כפארודיה על מתעשרי ההייטק החדשים. כשנעמי ושותפתה לדירה שרה (אדריה ארחונה) ממלצרות באירוע שלו ונתקלות בו במפתיע, הן לא מאמינות שמזלן שופר עליהן ותוך זמן קצר הן מוצאות את עצמן מוזמנות לאי על ידו. הן תתחרטנה על זה.
כשהן מגיעות לאי הן פוגשות שם עוד בנות צעירות ובין ארוחות השף והאלכוהול שזורם שם כמו מים, מלעיטים אותן בסמים וחומרים פסיכדליים ולאט לאט הן מבינות שמשהו רע מאוד קורה באי הזה. כדי לא להיכנס לספוילר, נציין רק שחציו השני של הסרט הוא שילוב של מותחן נקמה עם אלמנטים של אימה והמון אלימות. חובה לציין, כפי שגם נכתב בכניסה לאולם, הסרט שופע באלימות מינית, ולכן מחייב טריגר רציני ביותר.

מתוך הסרט ''צאי מזה'' (צילום: Tulip Entertainment)
משחקן של פרידה ושרה מצליח להחזיק את העלילה והצופים, אולם זה לא מספיק שכן הבעיה המרכזית של הסרט טמונה במבנה העלילתי. האם לפנינו סאטירה חברתית על בני עשירי ופערי כוחות, או שמא יצירה נשית המהדהדת את סוגיית מי טו או אולי דווקא מותחן נקמה אפל? כך או כך, מי שרוצה לראות סאטירה טובה מאותו הסגנון, עדיף שיצפה ב"תברח" או "משולש העצבות".
 
הדירוג: 2 מתוך 5 כוכבים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה