קריפטו

הביטקוין ישבור שיאים? ה-SEC הודיעה על אישור קרנות הסל למטבע

לאחר שנים של ציפייה, הרשות לניירות ערך האמריקנית אישרה את קרנות הסל העוקבות אחר המטבע הדיגיטלי, ובכך תאפשר לסוחרים להשקיע ישירות במטבע ללא צורך בארנק דיגיטלי. אנליסטים חוזים כי המטבע ימשיך לזנק בעתיד בעקבות האישור המיוחל
מערכת ice | 
מדדי קריפטו (צילום unsplash)
בתקופה האחרונה עולם הביטקוין נמצא בסערה, כשבמרכזה עומדת ההחלטה האם לאשר את קרן הסל עוקבת הביטקוין (ETF) ע"י רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC). למרות שהיו ספקות בדבר האישור. לאחר שהיא צייצה ברשת X על האישור וחזרה בה בטענה שזו הייתה פריצה של האקרים, אמש הודיע הרשות כי היא אכן מאשרת את קרן הסל, ובכך משקיעים יוכלו לסחור במטבע הקריפטו ללא צורך בארנק דיגיטלי.
לא פחות מ-11 גופים פיננסיים הגישו בקשה להשיק קרן סל העוקבת אחר המטבע הפופולרי, וה-SEC אישרה זאת לכולם. אין ספק כי ההחלטה תעודד את צמיחת הביטקוין, שסבל בשנים האחרונות מירידות משמעותיות עקב נפילה של חברות מפתח בתחום, ביניהן חברת הקריפטו הישראלית-אמריקנית צלזיוס.
כמו כן, אתמול (רביעי), פורסם ציוץ בחשבון ה-X של הרשות לני"ע האמריקנית, ובו הם לכאורה הודיעו על אישור ה-ETF, אך זמן קצר לאחר מכן הם מסרו כי ההודעה היא שקרית, והחשבון שלה נפרץ על ידי האקרים.
 
כזכור, בשנים האחרונות הרשות סירבה לבקשות חזורות ונשנות של שחקניות מרכזיות שהציעו להשיק את קרן הסל המחקה – ביניהן בלאקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה. לרוב, הסיבה הייתה משום שמחיר הביטקוין אינו יציב ומשתנה בפלטפורמות שאינן מפוקחות. כמו כן, כלל תחום המטבעות הדיגיטליים סובל מתעשיית המסחר המזויף, מה שהקשה מאוד על ה-SEC לאשר את הקרנות.
ובדבר לעמלות השימוש בקרנות, בלאקרוק הודיעה כי היא תגבה עמלה של 0.2% במהלך הראשונה, וזו תעלה בהמשך ל-0.3%. זמן קצר לאחר פרסום ההודעה הרשמית, מחיר הביטקוין שמר על יציבות, וכעת (נכון ליום ה', 07:30) הוא עומד על 46,300 אלף דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה