השוק

בית ההשקעות IBI נכנס לקרנות הסל: השלים רכישת הקרנות של פסגות

בבית ההשקעות IBI השלימו את רכישת הקרנות הפסיביות של פסגות ובכך למעשה IBI נכנסת לעולם קרנות הסל שהן אחד האפיקים הפופולריים בישראל היום; IBI יממן את העסקה באמצעות אשראי בנקאי
ניצן כהן | 
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור, shutterstock)
לאחר מו"מ קצר וענייני השלים בית ההשקעות IBI את רכישת פעילות הקרנות הפסיביות של פסגות ובכך למעשה נכנס IBI לעולמות קרנות הסל שהן אחד האפיקים הפופולריים בישראל היום. IBI ישלם עבור פסגות קרנות נאמנות 147 מיליון שקל וזאת לאחר שדירקטוריון בית ההשקעות אישר את ההתקשרות בסכום של עד 150 מיליון שקל.
כאמור, במסגרת העסקה תשלם תשלם IBI קרנות נאמנות 147 מיליון שקל, בכפוף להתאמות תזרימיות בגין חוב פיננסי נטו ויתרת מזומנים כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. IBI הודיעה כי בכוונת החברה ליטול מימון בנקאי לצורך מימון התמורה.
 
ב-IBI אמרו היום כי לאחר השלמת העסקה, בכוונת IBI קרנות לבצע מיזוג עם פסגות קרנות, ובהתאם למזג את פעילות החברות. רכישת פסגות קרנות ופעילותה בתחום ניהול קרנות פסיביות, תהווה הגדלה משמעותית של היקף הנכסים המנוהלים על ידי IBI קרנות וכן תהווה כניסה לניהול קרנות סל שהנו תחום פעילות חדש ב- IBI קרנות.
עוד נמסר מ-IBI כי עסקה זו מהווה המשך יישום אסטרטגית הצמיחה המואצת של החברה באמצעות רכישות משמעותיות והחברה מאמינה בפוטנציאל הצמיחה הגבוה של שוק הקרנות הפסיביות ובאפשרויות הצמיחה הנוספות שקיימות בו. בנוסף, הצדדים סיכמו כי IBI קרנות נאמנות תפעל לקליטת עובדי פסגות הנדרשים לצורך המשך ניהול ותפעול הקרנות הפסיביות ב-IBI.
דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "מבחינתנו זוהי אינה עסקה פיננסית אלא המשך יישום אסטרטגית הצמיחה המואצת של החברה באמצעות רכישות משמעותיות. אנו ממשיכים בפיתוח מוצרי השקעה חדשים ומרחיבים את מגזר השירותים הפיננסים, מה שיניע את המשך הצמיחה גם בשנים הבאות. רכישה זו מצטרפת לעסקה אסטרטגית נוספת שביצעה החברה, במסגרתה ארבע עונות מבית IBI ונטו תכנון פיננסי יצרו את זרוע הפצת ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל.
"עם השלמת העסקה ומיזוג החברות, חברת הקרנות הממוזגת תנהל כ- 41 מיליארד ₪ ותהפוך לאחד השחקנים המובילים והדומיננטיים בתחום. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה הגבוה מאוד של שוק הקרנות הפסיביות ובאפשרויות הצמיחה הנוספות שקיימות בו. אנו מצפים לבואם של עובדי חברת הקרנות הפסיביות של פסגות, ובטוחים שתוך זמן קצר הם ימצאו אצלנו בית חם". 
ביצוע העסקה מותנה בהתקיימותם של מספר תנאים, בין היתר, בפירעון מלא של ההלוואה של פסגות, בהסרת השעבודים על נכסי פסגות קרנות וכן בקבלת אישורים רגולטוריים לרבות אישור הממונה על התחרות ורשות ניירות ערך. את IBI ייצגו בעסקה עוה"ד תומר סלע ודניאל אפד ממשרד מיתר ואת פסגות ייצגו עורכי הדין יעקב אנוך, ספיר ביאליסטוק פרנקן ועודד אופק ממשרד פירון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה