קריפטו

גולדמן זאקס נכנסים לעולם הקריפטו: זו ההזדמנות שזיהו

משבר מטבעות הקריפטו בשנה שעברה גרם למוסדות הפיננסיים המסורתיים ובהם גולדמן זאקס לראות בקריפטו הזדמנות. זה מה שהיה לראש הנכסים הדיגיטליים העולמי של הבנק להגיד
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום unsplash, ויקיפדיה)
הקריסה של השנה שעברה בתחום המטבעות הקריפטוגרפים אפשרו "טיסה לאיכות" בקרב משקיעי קריפטו, כך אמר מת'יו מקדרומט, ראש הנכסים הדיגיטליים העולמי של גולדמן זאקס, ב"עולם הקריפטו" של CNBC ביום שישי.
"יש לנו עמדת מסחר קריפטו במשרד", אמר וציין כי הבנק סוחר רק בנגזרים, אופציות וחוזים עתידיים המוסדרים במזומן.
מטבעות הקריפטו סבלו במהלך 2022 כשהמשקיעים התרחקו מנכסי סיכון. הביטקוין נפל ביותר מ-60% בשנה שברה. קריסת בורסת הקריפטו FTX, יחד עם נפילה בקרב חברות אחרות הקשורות לקריפטו, העלו גם חששות בשאלה האם סוכנויות פדרליות צריכות להתערב ולהסדיר את התעשייה.

מאז, משקיעים גדולים שממשיכים להשתתף הפכו ליותר בעלי אבחנה. "מה שראינו יותר מהלקוחות הגדולים שלנו שהם להוטים להצטרף ולסחור עם מה שהם כנראה תופסים כישויות מסודרות ובעלי הון הרבה יותר יציבים", הוסיף מקדרמוט וצין כי מדובר בתוצר לוואי לשנה שחלפה.
בשיחה עם "עולם הקריפטו" של CNBC, הצביע מקדרמוט על שלושת תחומי ההתמקדות העיקריים של הבנק בקריפטו: טוקניזציה, ביצוע מחדש של הצנרת של השווקים הפיננסיים והאפקט ה"עמוק" שיהיה לכסף דיגיטלי על פני שווקים.
"ההתרגשות מצד שלנו היא... לראות כיצד הטכנולוגיה הזו יכולה להשפיע על חלקים רבים ושונים של המערכת הפיננסית ולהשפיע מסחרית בצורה אמיתית", הוסיף מקדרמוט. "אנחנו בשלב כל כך מוקדם מבחינת האימוץ שלו, אבל כשאת מסתכל על פני השוק ואתה רואה את כניסת המוסדות הפיננסיים, בין אם זה צד המכירה או הקנייה, זה פשוט מרגש, ואני חושב שיש שם הכרה אמיתית".
בשיתוף פעולה עם שני בנקים אחרים, גולדמן זאקס השיקו פלטפורמת טוקניזציה שעיבדה 100 מיליון דולר מבנק ההשקעות האירופי. "אחד הדברים מנקודת המבט שלי שהיה די חשוב הוא באמת להדגים שאנחנו יכולים ליישם את הטכנולוגיה בכל האזורים הגיאוגרפיים", אמר מקדרמוט. "עשינו משהו באירופה וככל שאנחנו ממשיכים להתבסס, אנחנו מאוד להוטים לעשות זאת בצורה רחבה ביותר ברחבי העולם".
קריסת FTX בסוף 2022 ואפקט הדומינו שחיסל חברות קריפטו נוספות, תרמו לכך שמוסדות פיננסיים מסורתיים, כמו גולדן זאקס, הוצגו בפני הערכות שווי "הגיוניות יותר" להשקעה פוטנציאלית בטכנולוגיית הקריפטו.
"הייתה נפילה חדה בהערכת השווי של חברות רבות הקשורות לשוק הקריפטו", אמר מקדרמוט. "אבל בעצם התחום שבו התמקדנו, תשתית בלוקצ'יין, המשכנו לראות כמה הזדמנויות מעניינות באמת בעסקים שמנוהלים היטב".
לגולדמן זאקס יש 11 עסקי קריפטו בפורטפוליו כולל Coin Metrics, חברת התשתיות Blockdaemon ומעבדות ההשקעות האחרונות של הבנק TRM Labs.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה