קריפטו

התאומים ווינקלבוס בצרות? מפטרים פעם שלישית בשנה

בורסת הקריפטו של התאומים שטענו שצוקרברג גנב מהם את הרעיון לפייסבוק מפטרת כ-100 עובדים נוספים, לאחר שכבר פיטרה כ-170 בשנה שעברה. האם היא בדרך להצטרף לרשימת החברות הקורסות?
יאיר מור | 
האם חברת קריפטו נוספת בדרך להימחק יחד עם השקעותיהם של המוני משתמשים? ג'מיני, חברת הקריפטו של האחים ווינקלבוס, הודיעה בימים האחרונים על קיצוץ שבמסגרתו תיפרד מ-10% מעובדיה – כלומר כ-100 מתוך ה-1,000 שהיו לה נכון לנובמבר לפי אתר PitchBook.
לפי הודעה ששלח קמרון ווינקלבוס, נשיא הבורסה, לעובדים דרך אפליקציית התקשורת הארגונית Slack, "קיווינו להימנע מקיצוצים נוספים אחרי הקיץ – אך תנאים מאקרו-כלכליים קשים עקשניים והונאה חסרת תקדים שבוצעה על ידי גורמים רעים בתעשייה שלנו הותירו אותנו בלי ברירה אחרת אלא לחזור בנו מציפיותינו ולהפחית שוב את מספר העובדים".
כשווינקלבוס מדבר על קיצוצים נוספים, הוא מתכוון לכך שמדובר בגל השלישי בחברה תוך פחות משנה – ביוני היא פיטרה 10% מעובדיה (כ-100 איש), וחודש בלבד לאחר מכן נפרדה מעוד 7% (כ-70 איש).
כידוע, האזכור של הונאת הענק וה'גורמים הרעים' מתייחס לבורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם, FTX, שפשטה רגל לפני חודשיים וחצי, ולחברה שסיפקה לג'מיני שירות פקדונות נושאי ריבית, ג'נסיס. בעקבות קריסת FTX, מצאה את עצמה גם ג'נסיס במצב קשה, ובסוף השבוע היא הגישה בקשה לפשיטת רגל וציינה כי היא היא חייבת בין 1.2 ל-11 מיליארד דולר ליותר ממיליון נושים. לפי הערכות קודמות, פקדונות משתמשי ג'מיני לבדם בפלטפורמה של ג'נסיס עמדו על כ-900 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה