קריפטו

קריסה רביעית בחצי שנה? חברת קריפטו נוספת בצרות

חברת הלוואות הקריפטו ג'נסיס, שהיתה הראשונה להודות שקריסת FTX פגעה בה, מנסה לגייס השקעות חיצוניות בסכום מטורף, ומאיימת כי אם לא תקבל הזרקת הון – תיאלץ להצטרף לגל פשיטות הרגל בקריפטו
יאיר מור |  2
מטבעות קריפטו (צילום shutterstock)
ג'נסיס, אחת מחברות הקריפטו המובילות בעולם, מתחילה לרמוז כי גם היא עומדת לפשוט רגל – מה שיהפוך אותה לחברת הקריפטו הרביעית בחצי שנה שעושה זאת, אחרי וויאג'ר האמריקאית שהגישה בקשה בתחילת יולי, צלזיוס הישראלית-אמריקאית שהגישה בקשה שבוע וחצי לאחר מכן, ובורסת הקריפטו FTX שהגישה בקשה לפני כשבועיים וחצי.
לפי מספר דיווחים מהיממה האחרונה, החברה המתמחה בהלוואת נכסי קריפטו מנסה נואשות לגייס לפחות מיליארד דולר, ונפגשה בין היתר עם בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס, ועם קרן Apollo Global Management. לפי בלומברג, היא אף ניסתה ללחוץ עליהן בטענה כי אם לא תשקענה בה – היא תיאלץ להגיש בקשה לפשיטת רגל. מאוחר יותר דיווח הניו-יורק טיימס כי החברה שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות Moelis & Company לייעץ לגבי אפשרויות – החל מארגון מחדש ועד, כמה מפתיע, פשיטת רגל.
ג'נסיס היתה החברה המשמעותית הראשונה שהודתה יום לאחר בקשת פשיטת הרגל של FTX כי היא מושקעת בה בסכום משמעותי – 175 מיליון דולר. בזמנו, היא ניסתה לטעון כי הדבר לא ישפיע עליה באופן הרסני – אך ביום רביעי שעבר היא עצרה את משיכת הכספים, ולפי מסמך שהגיע לידי הוול-סטריט ג'ורנל דיווחה למשקיעים פוטנציאליים על "לחץ נזילות בשל נכסים בלתי-נזילים מסוימים במאזן שלה". הקפאת המשיכות של ג'נסיס גרמה לתאומים ווינקלבוס, הזכורים כמי שטענו שמארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון של פייסבוק ולאחר מכן הקימו אימפריית קריפטו בשם ג'מיני, להקפיא משיכות ממוצר רווחי הריבית שלהם, שלפי מקור מושקעים בו 700 מיליון דולרים.
במכתב ששלח בארי זילברט, בעלי חברת-האם של ג'מיני שלפי פורבס שווה כ-2 מיליארד דולר, והגיע לידי בלומברג, 30% מההלוואות של ג'נסיס היו לחברות אחרות בקבוצה. כך, למשל, אחת מחברות-האחיות שלה חייבת לה סכום אדיר של 575 מיליון דולר. עם זאת, הוא טען כי החברה גייסה ממשקיעים רק 25 מיליון דולר בתולדותיה וכבר צפויה להכניס השנה 800 מיליון.
החברה מסרה בתגובה כי "אין לנו תוכניות להגיש בקשה לפשיטת רגל בטווח המיידי. מטרתנו היא לפתור את המצב הנוכחי באופן קונצנזואלי ללא צורך בהגשת בקשת פשיטת רגל כלשהיא. ג'נסיס ממשיכה לנהל שיחות מועילות עם נושים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק הביטקויין ישראר (ל"ת)
    סטושי נקמוטו 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הקריפטו זה ההונאה שתירשם בהיסטוריה
    אבי 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא מאמין שבהתחלה חשבתי שזה טוב
    סגור