קריפטו

700 מיליון דולר נוספים במשפט של מייסד FTX

במהלך משפטו של מייסד FTX, סם בנקמן-פריד, התובעים הפדרליים חשפו כי תפסו כמעט 700 מיליון דולר במזומן ובנכסים. מרבית הנכסים נתפסו בצורת מניות רובינהוד
מערכת ice | 
FTX (צילום shutterstock)
תובעים פדרליים תפסו כמעט 700 מיליון דולר במזומן ובנכסים הקשורים לסם בנקמן-פריד, בעיקר בצורת מניות רובינהוד שהיו בבעלותו של מייסד FTX, כך נחשף ביום שישי בבית המשפט.
ג'ון ריי, שהחליף את בנקמן-פריד כמנכ"ל כדי להוביל את הארגון מחדש של FTX, מנסה להציל כספים שאבדו על ידי המפקידים של חברת הקריפטו כשהחברה הגיעה לפשיטת רגל בנובמבר.

בנקמן-פריד נעצר באשמת הונאה פלילית בדצמבר וכעת משוחרר בערבות של 250 מיליון דולר בעודו ממתין למשפט.  
55 מיליון פלוס מניות רובינהוד הן בלב מאבק שנוי במחלוקת בין מתדיינים מהקריביים, נציגים של מלווה הקריפטו שפושט רגל BlockFi, בנקמן-פריד עצמו והנהלת פושטת הרגל FTX.
התובעים הפדרליים טוענים כי מניות רובינהוד נרכשו באמצעות כספי לקוחות שנגנבו לכאורה. במאי חשף בנקמן-פריד כי רכש 7.6% ממניות רובינהוד ואמר אז "אנחנו חושבים שזו השקעה אטרקטיבית". המניה נסגרה ביום שישי במחיר של 9.52 דולר, והעריכה את שווי המניות ששוחזרו במעל 526 מיליון דולר.
בנקמן-פריד הכחיש כי ניצל לרעה את נכסי הלקוחות.
שלושה מהחשבונות שתפסו הוחזקו בסילברגייט בנק, בשם FTX Digital Markets, המחזיק ביותר מ-6 מיליון דולר. נכסים אלה, המוחזקים על שם חברת בת מהבהאמה, התקבלו על ידי הממשלה בסביבות 11 בינואר. סילברגייט חשפה לאחרונה כי פיקדונות הלקוחות צנחו בכמעט 70% ברבעון הרביעי של 2022.
כמעט 50 מיליון דולר הוחזקו בבנק מונסטון, מוסד פיננסי בארה"ב עם קשרים עם הנהלת FTX, כך עולה מהתביעה בבית המשפט.
התובעים הפדרליים לא חשפו את שווי הכספים או הנכסים בחשבון Binance אחד ושני מספרי חשבון ב- Binance US. שלושת החשבונות הללו היו הנכסים היחידים שנתפסו ולא הוצמדו אליהם ערכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה