קריפטו

האם נוכל הקריפטו יגיע השבוע לוושינגטון?

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX שפשטה את הרגל בעקבות התנהלות כספית מופקרת ואולי אף בלתי חוקית, הסכים להעיד בפני הקונגרס האמריקאי בנושא - אם כי ספק גדול האם יעשה זאת בנוכחות פיזית
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד (צילום צילום מסך NasDaily)
סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו FTX, שהגישה לפני חודש בדיוק בקשה לפתיחה בהליכי פשיטת רגל, הביע בסוף השבוע הסכמה להעיד בשימוע שייערך בעניין הבורסה שלו בבירת ארה"ב.
לפני שבוע הוא טען שאין טעם שיופיע להעיד בשני שימועים שאליהם הוזמן – אחד בקונגרס ואחד בבית הנבחרים – מכיוון שכרגע אין לו שום דבר שימושי להגיד להם. "ברגע שאסיים ללמוד ולבדוק את מה שקרה, ארגיש שזו חובתי להופיע בפני הוועדה ולהסביר", הוא כתב בטוויטר. "לא בטוח שזה יקרה עד ה-13 (בדצמבר) – אבל כשזה יקרה אעיד". ביום שני ענתה לו מקסין ווטרס, יו"ר הוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים: "על בסיס תפקידך כמנכ"ל והראיונות שלך בשבועות האחרונים, ברור לנו שהמידע שבידיך עד כה מספיק לעדות. כפי שידוע לך, קריסתה של FTX הזיקה ליותר ממיליון אנשים. עדותך לא תהיה רבת משמעות רק עבור חברי הקונגרס, אלא חשובה ביותר גם עבור הציבור האמריקאי. הכרחי שתתייצב לשימוע שלנו ב-13 (בדצמבר), ואנו מוכנים לקבוע שימועי המשך אם יהיה מידע נוסף לשיתוף מאוחר יותר".
ביום שישי האחרון, לאחר שתיקה ארוכה בעניין, הוא צייץ בחזרה: "עדיין אין לי גישה להרבה מהמידע שלי – מקצועי ואישי – אז יש מגבלה למה שאוכל להגיד, ולא אוכל לסייע כפי שהייתי רוצה. אך מכיוון שהוועדה עדיין חושבת שזה יסייע, אני מוכן להעיד ב-13. אנסה לסייע במהלך השימוע, ולהאיר ככל יכולתי את (הנקודות הבאות): יכולת הפירעון של FTX ארה"ב והלקוחות האמריקאים; דרכים להביא ערך למשתמשים ברחבי העולם; מה שאני חושב שהוביל לקריסה; הכשלונות שלי. חשבתי על עצמי כמנכ"ל למופת, שלא יהפוך לעצלן ומנותק – מה שהפך את זה לכל כך הרבה יותר הרסני כשהפכתי לכזה. אני מצטער. אני מקווה שאנשים יוכלו ללמוד מההבדל בין מי שהייתי למי שיכולתי להיות".
 
מדובר בדו-שיח הזוי ממש, שכן לפי הנהלים העתיקים של גבעת הקפיטול, ההזמנה לשימועים נשלחה לסב"פ ועורכי דינו בדואר (אם כי היא גם פורסמה בפומבי), וגם התשובה שלו היתה אמורה להימסר באופן פרטי לבית העליון והתחתון של הקונגרס האמריקאי. כמו כן, המו"מ לכאורה שמנהל סב"פ על הסיבות להופעתו או אי-הופעתו גם הוא לא משהוא שהפוליטיקאים בארה"ב רגילים לראות, בטח שלא בפומבי.
מעניין לציין כי בין שתי הוועדות שאליהן זומן סב"פ, הוא טרח לענות רק למקסין ווטרס, בעוד לשרוד בראון, יו"ר הוועדה לבנקאות, דיור ועניינים עירוניים בסנאט, הבית העליון של הקונגרס, הוא לא טרח לענות כלל. כמו כן, סב"פ לא ציין האם בכוונתו להגיע לוושינגטון להעיד או להופיע בפני הוועדה בשיחת וידאו. עם זאת, לאור הדיווחים האחרונים על תיקים פליליים שנבנים נגדו בארה"ב, מאוד לא סביר שהוא יעז להניח את כף רגלו על אדמתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה