קריפטו

הממשלות עוד לא התעוררו: כך תיזהרו מהונאות בשוק הקריפטו

אפילו בקליפורניה עדיין לא השיקו מערכת רגולטורית שתגן על האזרחים מפני תרמיות בשוק החדש והמלהיב (שכבר לא כל כך חדש). מה צריך לדעת לפני שמחליטים להשקיע?
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מחלקת ההגנה הפיננסית של קליפורניה (DFPI) הודיעה בחודש שעבר כי הוציאה צווי ביטול ל-11 ישויות בגין הפרת חוקי ניירות ערך בקליפורניה. חלק מהצווים כללו טענות שהם הציעו ניירות ערך לא כשירים וכן מצג שווא והשמטות מהותיות למשקיעים.
הפרות אלו צריכות להזכיר לנו שבעוד שהקריפטו נחשבת לתעשייה ייחודית עבור הציבור הרחב, זה עדיין תחום גדוש בפוטנציאל להונאות. עד כה, רגולציית הקריפטו הממשלתית התאפיינה בחוסר פעולה מובהק. בין אם אתה משקיע מקצועי במשרה מלאה או סתם מעריץ מזדמן שרוצה להיות מעורב, אתה צריך להיות בטוח לחלוטין למה אתה נכנס לפני שאתה מעורב בכל הזדמנות קריפטו.
קליפורניה השתעשעה בהקמת תהליך רישום עסקי ספציפי לקריפטו עבור אלה שמחפשים לעשות עסקים במדינה. על המסגרת המוצעת הטיל וטו המושל גאווין ניוסום מכיוון שהמשאבים הנדרשים להקמת ולאכיפת מסגרת כזו יהיו אוסרים על המדינה. אמנם סוג זה של תשתית עדיין לא הוקם, אך הוא מצביע על חששות שרשויות הרגולציה קושרות לתעשיית הקריפטו.

נראה שיש דפוס לפיו תעשיות חדשות, במיוחד אלו שזוכות לתשומת לב בינלאומית כמו קריפטו, חשופות במיוחד לסכנות הונאה. צריך ללכת רק עד ללגליזציה של קנאביס כדי למצוא את הפעם האחרונה שקליפורניה נאלצה להתמודד עם תוכניות הונאה בקנה מידה כזה.
נציגים פדרליים ומדינות ניסו לנסח חקיקה לקביעת סטנדרטים פיננסיים לקריפטו עם מעט מזל עד היום. ברמה הפדרלית, הסנאטורים קורי בוקר, ג'ון ת'ון, דבי סטבנוב וג'ון בוזמן תמכו יחדיו בהצעת חוק להסמכת הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות (CFTC) לשמש כגוף הרגולטורי לקריפטו, בעוד שהסנאטורים קירסטן גיליברנד וסינתיה לומיס הציעו יצירת הנחיות ברורות יותר לגבי נכסים דיגיטליים ומטבעות וירטואליים. מחוקקים אפילו פנו לאנשי טכנולוגיה כמו מארק צוקרברג בעניין.
אף אחת מההצעות הללו או אחרות ממוקדות קריפטו דומה לא צפויה לעבור ב-2022, אך רמה זו של שיתוף פעולה דו-מפלגתי הייתה חסרת תקדים בתקופה האחרונה. שיתוף הפעולה צריך לשקף רק את גודלו של הצורך במסגרת רגולטורית. אם נאמר אחרת, דמוקרטים ורפובליקנים מדברים זה עם זה על כל דבר צריכים לעצור את העיתונות, אבל העובדה שהם שותפים למספר הצעות חוק אמורה לומר לנו שיש דרישה מונומנטלית להדרכה.
איך צריך לגשת להשקעה במרחב הקריפטו אם הממשלה לא מתכוונת להקים בקרות לקריפטו? יש כמה נקודות כלליות שכדאי לשקול אם מוצגות להן הזדמנות השקעה קריפטו.
כאשר בוחנים כל הזדמנות, עשו את בדיקת הנאותות שלכם. אם קריפטו אינו תחום המומחיות שלכם, פנו לאנשי מקצוע שיש להם ניסיון מוסמך. הקפידו להשתמש בכלי ניטור קריפטו וניתוח בלוקצ'יין, במידת האפשר, כחלק מתהליך הבדיקה.
אסטרטגיה נפוצה של רמאים היא הפעלת לחץ מופרז או לוחות זמנים מלאכותיים על סגירה פוטנציאלית. האט את התהליך והשתמש בכל הזמן הדרוש כדי לקבל החלטה על השקעה.
אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, כנראה שזה לא אמיתי. ככל שהקלישאה מוגזמת, היא מעלה נקודה נכונה. היו מקרים של תוכניות שהציעו לשלם דיבידנדים ראשוניים ומתמשכים עבור כל משקיע חדש שיובאו ועבור דיבידנדים נוספים שישולמו מכל משקיע שהמשקיעים החדשים מביאים. אם זה נשמע כמו פירמידה או ערכת שיווק מרובת שלבים, זה בגלל שזו תרמית. מונחים כמו "ללא השקעה בסיכון" הם שקר גם כן. בסופו של דבר, אם אף אחד לא יודע מאיפה מגיעה ההזדמנות, היזהרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה