קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: אחרי שבוע סוער, לאילו כיוונים השוק ילך?

במהלך השבוע נרשמה פאניקה בקרב בורסות ברחבי העולם. במקביל, שוק הקריפטו הציג תנודות חריגות במחירי המטבעות. מה הקשר בין הבורסות לשוק הקריפטו ולאילו כיוונים השוק הולך? | נבחרת הקריפטו עם כל התשובות
מערכת ice | 
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
במהלך השבוע האחרון, שוק הקריפטו הציג תנועות חריגות מהרגיל כאשר חלק מן המטבעות, הציגו תנודות קיצוניות בהן עליות ונפילות חדות. בניהן, ניתן למנות את הירידה החדה של הביטקוין, שהריפל, עלה ביממה ב-20% ועוד. 
השינויים בשוק המטבעות התרחשו במקביל לפאניקה שנרשמה בבורסות ברחבי העולם בשבוע האחרון. פנינו לבכירי תעשיית הקריפטו המקומית על מנת להבין עד כמה משמעותי הקשר בין הקריפטו לבין הבורסות ועל פי הסימנים בשוק לאילו כיוונים ילך השוק במהלך החודשים הקרובים.
 
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:

"בסופו של דבר כל הכלכלה בעולם היא מקשה אחת.  למקשה הזאת יש המון חלקים זזים ומערכות נפרדות אבל כמו שרעידת אדמה משפיעה על אזורים שונים באותו הזמן (בתים, פארקים, וכו) ככה גם בכלכלה ישנם דברים דומים".
"השבוע בכלכלה הייתה רעידת אדמה, היא השפיעה על כל השווקים בעולם.  ההתחלה הייתה נתונים תעסוקה ואבטלה מארה״ב אשר מציגים כי ארה״ב נמצאת במיתון. הורדת הריבית נראית קרובה מתמיד ולכן הכל זז".
"יחד עם זאת, בשוק הקריפטו התרחשו השנה מספר שינויים יסודיים אשר הגבירו את הקשר בין השפעות התנודתיות של שוק ההון לאילו של שוק הקריפטו:
1. אישור קרנות etf- הכסף הגדול שנכנס לאחרונה לתעשייה הגיעה משוק ההון המסורתי. אילו אותם אנשים שסוחרים במניות אפל, מיקרוסופט ואחרים, אולי המסחר שלהם דומה וזהה. שהם רואים את אפל יורדת כי וורן באפט מכר אז הם מוכרים הכל כולל ביטקוין ואת'ריום.
2. ⁠המרוץ לנשיאות- לאחר ההכרזה של טראמפ על כוונתו לרכישת ביטקוין כנכס רזרבה, למעשה נוצר קו  ישיר בין ההצלחה של טראמפ במרוץ לבין מחיר הביטקוין. כידוע, שוק ההון גם הוא מתמחר נשיאים ויודע להציג את דעתו באשר למועמד המוביל".
"עכשיו, בואו נתרכז במה באמת קרה בתחילת השבוע בשוק הקריפטו
1. את'ריום (etf) התחיל להיסחר- אומנם בוצעו רכישות יפות משוק ההון אבל ללא ספק זה היה אירוע של sale the news.
2. ⁠לאת'ריום, יש מספר רב של נכסים עוקבים, אשר שווים נגזר משוויו, מספר קרנות הון סיכון מימשו נכסים עוקבים לשוק, בשווי של לפחות 600 מיליון דולר.
3. השפעות רעידת האדמה בכלכלה".

שאולי רג'ואן, צילום: יעל צור
"נכון להיום אלו העובדות-
מבחינת ההמשך: אנחנו בקרן צופים כי החודשים הקרובים עומדים להיות מאוד תנודתיים מבחינת המחירים של הנכסים הקריפטוגרפים. אנחנו מזהירים את המשקיעים שלנו לא לחשוב שישנו יחס בין המחיר של ביטקוין לבין צמיחת והתקדמות הטכנולוגיה. אם מחיר הביטקוין נפל זה לא אומר שהטכנולוגיה לא ממשיכה להתקדם בפיתוח".
"מבחינת הטכנולוגיה: החודשים הקרובים, צפויים להיות מלאים בחשיפות של חדשנות טכנולוגית משמעותית ויישומים חדשים שם נראה צמיחה לכיוון אחד ישיר וזה למעלה".
אלי בז'רנו, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו  Bit2Cוחבר פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3: 
"גופים מוסדיים שנכנסו בשנים האחרונות לשוק הקריפטו, ואישור תעודות סל צמודות לקריפטו בשנה האחרונה, האיצו את אימוץ המטבעות הדיגיטליים כנכסים לגיטימיים להשקעה או לגידור".
"כיום, כאשר השחקנים הגדולים בעולם מעורבים ברמה זו או אחרת במסחר בקריפטו, הפער והשונות בין השוק המסורתי לשוק הקריפטו הולך ומצטמצם, כך שבנקודות ההשקה בין השווקים ניכרת ההשפעה של אירועים גלובליים".

אלי בז'רנו, צילום: Bit2C
"גם בבורסה הישראלית לקריפטו אנו חוזים כיצד אירועי מאקרו באים לידי ביטוי גם בשינוי במחיר וגם בהיקפי המסחר. קשה לנבא כיצד יראו החודשים הקרובים, אך לשוק יש נטייה לתקן את עצמו, כך שחוסר היציבות בשווקים בשבוע החולף, תשרת  בטווח הבינוני-ארוך את בניית האמון וחיזוק החוסן של שוק המטבעות הדיגיטליים".
 
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"שוק הקריפטו הראה השבוע תנודות חדות ונפילות, שעקבו אחר הפאניקה בבורסות המניות ברחבי העולם. הקשר בין שוק הקריפטו לבורסות המסורתיות הוא נושא מורכב. כשבורסות המניות חוות נפילות, משקיעים רבים נוטים לפנות למזומן ולנכסים נזילים, כולל מכירת נכסי קריפטו".
"ממעקב אחרי התנהגות שוק הקריפטו מול שוק ההון בשנים האחרונות עולה כי ישנה התאמה בתנודות בין השניים, שוק הקריפטו אינו שוק "מנותק" כפי שנהגו לתאר אותו בשנים האחרונות, עם השילוב של ביטקוין במערכת הפיננסית המסורתית והנפקת קרנות הסל ספוט גוברת ההשפעה של שווקי ההון על שוק המטבעות הדיגיטליים".
"ניתן היה לראות זאת ביתר שאת בליל התקיפה האיראנית על ישראל שקרה באפריל האחרון, התקיפה קרתה בסוף שבוע בו שווקי ההון היו סגורים וניתן היה לראות ששוק הקריפטו (בעודו אחד השווקים היחידים שפועלים 24/7 ללא הפסקה) חטף את רוב האש והורגשו ירידות חדות, של יותר מ-10% במספר שעות בודדות. מקרה זה הוא דוגמא אחת לכך ששוק הקריפטו מושפע מאירועים גיאופוליטיים ושינויים בכלכלה העולמית".
"במבט לעתיד ובהשפעת אירועי המיתון סביר שנראה לא מעט התאמה בהתנהגויות בין שני השווקים, ועדיין לפרקי זמן תהיה תחושת ניתוק מלאה בין השווקים, שבדרך כלל מתודלקות ע"י חדשות טובות הנוגעות לשוק הקריפטו באופן ספציפי"
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"השבוע היה בהחלט סוער בשוק הקריפטו, עם ירידות חדות ותנודות שהזכירו לנו את הקורלציה ההולכת וגדלה בין שוק הקריפטו לשוקי המניות המסורתיים. למרות שמטרת הקריפטו הייתה להיות נכס עצמאי, רואים שבמצבי אי-ודאות כלכלית גלובלית, יש קשר הדוק בין השווקים הללו. אבל דווקא מתוך המהומה הזו צמח סיפור אופטימי".
"הביטקוין, המטבע שמוביל את שוק הקריפטו, כבר הספיק לעלות מאז אותן ירידות. זה מעיד על החוסן והגמישות של השוק הזה, וגם על האמון שיש בו בקרב המשקיעים. במצבים של חוסר ודאות, משקיעים רבים רואים בקריפטו נכס מסוכן, ולכן יש נטייה למכור. אבל כמו שאנחנו רואים עכשיו, אותם משקיעים גם מהירים לנצל הזדמנויות לקנות במחירים נמוכים וליהנות מהתאוששות מהירה".

גיא סרוסי, צילום: אילן אסייג
"כשמסתכלים קדימה, יש כמה תרחישים אפשריים, אבל אני בוחר להסתכל על הצד החיובי: ייתכן שנראה עליות נוספות בשוק הקריפטו, במיוחד אם תימשך ההתאוששות הכלכלית העולמית או אם יהיו חדשות חיוביות נוספות על רגולציה או פיתוחים טכנולוגיים. בכל מקרה, הביטקוין והקריפטו כולו ממשיכים להראות את הכוח והפוטנציאל שלהם, גם בתוך תנודות חדות. אז למרות שהשבוע התחיל באי ודאות, ההתאוששות המהירה של הביטקוין מזכירה לנו כמה השוק הזה חיובי ומלא פוטנציאל.  כמו תמיד ממשיך להיות מעניין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה