קריפטו

מומחי הקריפטו מנתחים: השפעת קרנות הסל על האת'ריום

אחרי ההצלחה של קרנות הסל עוקבות ביטקוין, השבוע הושקו קרנות הסל על איתריום. מה המשמעות של המהלך? כיצד הוא ישפיע על שוק מטבעות הקריפטו ההולך וגדל? בכירי הקריפטו מנתחים
מערכת ice | 
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
חצי שנה אחרי ההשקעה של קרנות הסל המחקות את פעילות הביטקוין, כעת אחרי שהתקבלו כל האישורים הגיעו תורו של אחיו הקטן. קרנות סל מחקות של פעילות האת'ריום החלו להיסחר בבורסה.
קרנות הסל של אתריום החלו להיסחר השבוע, וכבר ביומן הראשון רשמו נפח מסחר מצטבר של כ-1.019 מיליארד דולר. מה המשמעות של קרנות הסל למטבעות הקריפטו, ומה זה אומר לגבי המטבע את'ריום עצמו? מומחי הקריפטו מנתחים.

שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
קרנות הסל ככלל הפכו להיות גשר מרכזי בין העולם הפיננסי המסורתי לבין נכסים חדשים שמשקיעים אינם יודעים לנהל באופן ישיר. זה רק עניין של זמן עד שנראה מגוון רחב של נכסים קריפטוגרפיים סחירים בדרכים מסורתיות  כנראה שגם נראה תעודות סל של נכסים משולבים וניהול אקטיבי, ככה שהמשמעותיות הן בטווח הארוך לעליה בביקושים (לא המלצת השקעה) בטווח הקצר תהיה תנודתיות משמעותית.
המשמעות על איתריום כטכנולוגיה היא אפסית, אבל רגולטורית היא צעד ענק וחותמת כשרות שכנס קריפטוגרפי אומנם חסר הגדרה מבחינת רשות ניירות ערך האמריקאית אבל עדיין מספיק אמיתי בשביל לאשר קרן סל.
בטווח הקצר אנחנו רואים בימים הללו מגוון מנועי צמיחה בתחום: 1. הרגולציה האמריקאית ומערכת הבחירות, 2. ⁠כניסת מוסדיים וקרנות סל, 3. ⁠שילוב של ווב 3 ובינה מלאכותית, 4. הנזלות מגופים שקרסו.
נושא הבחירות בארה״ב כלל הנראה הוא המשפיע ביותר. בשבת הקרובה דונאלד טראמפ צפוי לנאום בכנס המרכזי של קהילת הביטקוין בנאשוויל, לפי השמועות צפויה הכרזה אשר תקדם את מעמדו של ביטקוין כנכס בסיס לכסף.

שאולי רג'ואן. צילום: יעל צור
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראל:
"קרנות הסל על איתריום הן עוד סימן חיובי מצד הגופים המוסדיים שמביעים שוב את אמונם בעולם המטבעות הדיגיטליים, אחרי ההצלחה של קרנות הסל עוקבות ביטקוין הם מאפשרים לציבור המשקיעים המסורתיים והמוסדיים להשקיע בנכס נוסף בעולם המטבעות הדיגיטליים: איתריום, המטבע  שעליו נבנות אפליקציות וטכנולוגיות חדשות על גבי הבלוקצ'יין.
יש להניח שהרוח הגבית הזאת מצד המוסדיים תעורר מחדש את העניין באיתריום וחברות הטכנולוגיה שבונות על גבי הבלוקצ'יין שלו, אך כפי שאנחנו יודעים קשה לחזות את מחיר השוק בטווח הקצר".

נעה משיח. צילום: יעל צור 
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין וה-Web 3.0 :
"משמעות אישור ה-ETF לאיתריום, גדולה הרבה יותר מתנודות השער שיבואו אחריה. יכול להיות שאנחנו צופים בקו פרשת המים בכל הקשור ביחס הממשל האמריקאי לקריפטו ככלל. אם כדי לאשר את ה-ETF לביטקוין היה צורך בפסיקה של בית המשפט בארה"ב ושנים של דיונים, ההחלטה לאשר את ה- ETH ETF היתה פשוטה וקלה יותר.
אנחנו יכולים לראות הד לעניין הזה במדיניות המפלגות ובקמפיין לנשיאות ארה"ב, כאשר נושא הקריפטו הופך להיות נושא משמעותי שמדובר בהן בצורה מפורשת - ונראה כי מסתיימת התקופה בה ארה"ב הערימה קשיים על המשתמשים והמפתחים בתחום, מה שיאפשר לחברות לחזור לארה"ב, ולפעול בה בצורה חופשית.
לעניין זה יש משמעות אחת - האפליקציות הגדולות של האינטרנט פותחו בארה"ב - החל מפייסבוק, גוגל, אמזון ואחרות, ולכן, טבעי להניח שהאפליקציות הגדולות של ה- web3 יפותחו שם. כל עוד ארה"ב הייתה מחוץ לתמונה, היה ברור שיש בעיה, אבל  כאשר השוק יתגבר על המכשול הרגולטורי הזה, השמיים הם הגבול"

ניר הירשמן. צילום: יעל צור
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"השקת קרנות הסל (ETF) של איתריום, שרשמו ביום הראשון שלהן נפח מסחר מצטבר של כ-1.019 מיליארד דולר, מהווה צעד משמעותי עבור תחום הקריפטו. אישור המסחר בקרנות הסל בבורסות המסורתיות על ידי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) מגביר את הלגיטימיות של השקעה בנכסים דיגיטליים. זהו שלב נוסף בהבאת עולם הנכסים הדיגיטליים אל קדמת הבמה הכלכלית המסורתית, ומשמעותו היא שהשקעות במטבעות קריפטוגרפים הופכות לנגישות ובטוחות יותר למשקיעים רבים.
המשמעות של קרנות הסל לאיתריום עצמה היא עצומה. ראשית, האישור מה-SEC מגדיר את איתריום כנכס או סחורה ולא כנייר ערך, מה שמקל על הסדרת השקעות במטבע זה ומפחית את הצורך באישורים רגולטוריים נוספים. זה פותח את הדלת למשקיעים מוסדיים ואחרים שלא היו נגישים לשוק הקריפטו בשל חששות רגולטוריים.
נוסף על כך, קרנות הסל מאפשרות למשקיעים להיחשף לאיתריום מבלי הצורך לרכוש ולאחסן את המטבעות ישירות. זה משפר את הנזילות בשוק ומביא לכך שהשוק הופך ליציב ויעיל יותר. לדוגמה, ההערכות האנליסטים מצביעות על כך שקרנות הסל החדשות של איתריום עשויות להביא להשקעות חודשיות של מאות מליוני דולרים, דבר שעשוי להגביר את הביקוש ולתמוך בעליית ערך המטבע.
בסיכומו של דבר, השקת קרנות הסל של איתריום לא רק משפרת את נזילות השוק ומאפשרת גישה קלה יותר להשקעות בקריפטו, אלא גם מסמנת את הבגרות והאמינות של השוק בעיני הרגולטורים והמשקיעים המסורתיים".
 
 חיים ונציה. צילום: יעל צור
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה