כסף וצרכנות
החרם על יוניליוור: מי צודק, ומי הכי נפגע?
רעש החרם כנגד יוניליוור לא נרגע, אך האם הוא מוצדק? האם מדובר פה על אשמה אחת או שכולם אשמים? מה שבטוח, הצרכן נפגע
בימים האחרונים ישנו עליהום מאוד גדול מצד רשתות השיווק הגדולות כנגד יבואנית הענק מאירופה יוניליוור. בעוד שופרסל, אושר עד, יינות ביתן, יוחננוף, חצי חינם, ויקטורי ורמי לוי לא מקבלות מתחילת החודש מוצרים מהחברה שמייבאת בין היתר את דאב ורקסונה ואף מייצרת בישראל את בדין, קליק, קרמבו ומוצרי קנור ותלמה. מהצד השני, אושר עד החלה מגמה אליה הצטרפו שופרסל, יינות ביתן ויוחננוף בתליית שלטים לפיהם הסירה מהמדפים את מוצרי החברה כי העלתה מחירים.
אז מה צודק בוויכוח? ב-ynet החליטו לבדוק. ראשית, יש לציין כי לא רק מוצרים של יוניליוור חסרים. ישנו מחסור בולט במוצרי קימברלי קלארק ברשתות יינות ביתן ומגה וגם ביוחננוף נעלמו מוצרי נייר הטואלט לילי ומולט שמורת טבע וצץ מותג טורקי במקום. רמי לוי החליט להעדיף את מותג נייר הטואלט הפרטי שלו.
שופרסל לא מוכרת מוצרי טרה פרט למוצרים המפוקחים וכתוצאה מכך יש מחסור במוצרים כמו קוטג', יוגורטים למיניהם וגבינה לבנה -בעיקר של תנובה המנסה לפצות על ההיעלמות של טרה מסניפי שופרסל. גם חברת דיפלומט הייתה בכותרת, אך חזרה בה מהעלאות המחירים בשופרסל וברמי לוי ונמצאת עמם במשא ומתן תמידי.
אז מכיוון שלא רק יוניליוור הבעייתית, מדוע היא זאת הנמצאת במרכז הסערה? גורם באחת מהרשתות אמר ל-ynet כי "מדובר בחברת מזון מהגדולות בשוק... שפשוט קיבלה החלטה לא לעבוד רוב רשתות המזון בישראל. זה תקדים... לדעתי יוניליוור גם לא גמישים ולא מנהלים משא ומתן יותר מדי... אולי ישראל פחות מעניינת אותם. למה לייקר הכול? ולמה באחוזים דו ספרתיים?"
יכול להיות שאותו גורם עלה על נקודה, חוסר הגמישות של יוניליוור. בעוד ההתנהגות הזו אפשרית במקומות אחרים, כפי שיוניליוור אכן נוהגת, בישראל נהוג להגיד כי הכול פתוח למשא ומתן וניתן לציין את דיפלומט שהבינה זאת.
קשה להאמין שיוניליוור מנסה לפגוע בשוק בו היא מייצרת את מרבית המוצרים שהיא מוכרת בישראל ואף מעסיקה עובדים ולכן צריך לבדוק אם יש גם סיבות אחרות.
גורם בענף המזון נתן הסבר נוסף ל-ynet: "את המלחמה ביוניליוור מובילה שופרסל שייקרה מוצרים אחרים ומחירי המותג הפרטי שלה עלו והם קרובים למחירי יוניליוור, למשל בדגני בוקר. היא בשנה לא טובה, אז היא מתמקדת ביחסי ציבור".
עוד ב-
לסיכום, האם יש תשובה חד משמעית? לא. הצדדים רבים, מחרימים והמחירים ממשיכים לעלות. מי שנשאר באמצע ונפגע זה הצרכן הישראלי שעדיין לא הרים את ראשו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.יוניליוור שוב מובילה מהלך של העלאת מחירים.אבא 11/2022/11הגב לתגובה זו0 0ההנהלה האגרסיבית של הקונצרן שואפת להמשיך ולמשוך דיבידנד דו ספרתי מהלקוחות בארץ , בין השאר כדי לפצות על גידול שלילי לתוצאות העסקיות באירופה כתוצאה מצמצום הקניות וירידת ערך היורו. כיוון שההנהלה מבינה שהמותגים שלה לא יביאו גידול במכירות היא שוב מעלה את מחיר הבסיס כדי להציג גידול בערכים הכספיים שיאפשר חלוקת דיבידנדים.סגור
-
5.חוץ מקורנפלקס אני לקוח רצינישל יוניליוור (תלמה)מאיר 11/2022/11הגב לתגובה זו0 0הפסקתי לקנות את מוצרי יוניליוור יש לכל אחד מחליף.סגור
-
4.בלוףיחיאל 11/2022/11הגב לתגובה זו1 0הבלוף הגדול שרשתות השיווק רוצות למכור לנו את המותג הפרטי שלהם,אך מה הפלא שהוא עולה כמעט באותו מחיר וגרוע באיכות בהרבהסגור
-
3.יוניליוורמוטי'ס 11/2022/11הגב לתגובה זו2 0כשהמטה של החברה יושבת בטורקיה ככה זה נראה..פשוט להחרים את יוניליוור אין ברירה.מחירי חו"ג נמצאים בירידה או עצירה.הצרכן לא קיבל תוספות בשכר מהיכן ישלמו את כל עליות המחירים שיוניליוור דורשים? לכן הכיוון נכון לא לרכוש מהתוצרת של יוניליוור ואז אולי יבינו.סגור
-
2.חרם על יוניליוור מצויין הבעיה שהמותג הפרטי עלה גם ב20% (ל"ת)אזרח 11/2022/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
המותג הפרטי כבר עולה יותר מסנואני 11/2022/11הגב לתגובה זו1 0ומכיל 60 מ' נייר טואלט פחות.. איפה אותה האיכות ללא המותג?! .ונראה שרמי לוי ושופרסל די מתאמים מחיר - הקורנפלקס של שניהם שמתחרה בתלמה של יוניליבר עוחה בדיוק אותו דבר עד לאחר הנקודה העשרונית... 12.9₪... ומדובר ברשת הכי זולהוהכי יקרה...סגור
-
1.הצרכן לא נפגע בכללjo 11/2022/09הגב לתגובה זו5 2שטויות במיץ , סוף סוף מתחילים להילחם בהעלאת המחירים , זה רק יכול להביא תועלת לצרכנים , כניעה ליצרניות המזון רק תביא להמשך הבוז שיוניליוור רוחשת לנו הצרכניםסגור