השוק

שופרסל מתכוננת: אהרון פרנקל יהפוך לבעל השליטה עוד השבוע

השבוע צפוי איש העסקים אהרון פרנקל להפוך לבעל המניות הגדול בשופרסל, לאחר שירכוש 10% ממניות החברה תמורה 660 מיליון שקל, ויקבל אופציה לרכישת 5% נוספים
מערכת ice |  1
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
איש העסקים והיזם הבינלאומי אהרון פרנקל עתיד להפוך לבעל המניות הגדול בשופרסל והעסקה כבר נראית סגורה. לפי הדיווח באתר כלכליסט, על פי ההבנות שהגיע פרנקל מול שורה של גופים מוסדיים, הוא ירכוש 10% ממניות שופרסל תמורת 660 מיליון שקל.
פרנקל, שהתכוון לרכוש 20%, יקבל אופציה לרכישת 5% נוספים ממניות שופרסל וזאת על פי מחיר מניה של 27 שקל למניה, לעומת 25 שקל למניה עבור עשרת האחוזים הראשונים. נכון ליום חמישי מחיר המניה של שופרסל עמד על 23.3 שקל.
העסקה תיסגר ככל הנראה השבוע וזאת מכיוון שמדובר במשא ומתן עם 5-6 גופים מוסדיים שונים (מיטב, ילין לפידות, הראל, הפניקס וככל הנראה גם כלל ביטוח ואלטשולר). מדובר בעסקה ראשונה מסוגה בהיסטוריה של שוק ההון שבה גופים מוסדיים מחליטים שיש להם העדפה לבעל מניות גדול או גורם דומיננטי בחברה ללא גרעין שליטה.
רכישת 10% ממניות שופרסל (עם אופציה ל-15% כאמור) תהפוך את פרנקל לאחד מאנשי העסקים המרכזיים ביותר בישראל עד סוף השנה. בנוסף למניות שופרסל הוא מחזיק ב-2.5% ממניות בנק לאומי ועוד 11% ממניות מאגר הגז תמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרשים ומעורר הערכה
    רונן 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין המוחות המבריקים ביותר היום במשק.
    סגור