כסף וצרכנות

הסוף לעמלות המרה? פייפאל רוצה מטבע קריפטו משלה

ענקית התשלומים ברשת שוקלת להשיק מטבע קריפטוגרפי משלה, שיאפשר למשתמשים להעביר כספים בעמלות קטנות מאי פעם, ואולי אף יחולל טלטלה בשוק הקריפטו
יאיר מור | 
ביטקוין, פייפאל (צילום pixabay)
האם בקרוב נוכל לבצע קניות באמצעות פייפאל בלי לשלם עמלות המרה בין מטבעות מדינתיים שונים? החברה שוקלת השקה של מטבע קריפטוגרפי משלה, כך דיווח בלומברג בשבת.

המידע שהוביל למסקנה הזו הגיע ממפתח בשם סטיב מוזר, שגילה לאחרונה בקוד האפליקציה רמזים לכך שפייפאל עובדת על מטבע בשם PayPal Coin. הוא מצא אפילו את הסמל שכבר עוצב למטבע – האות P הכפולה של פייפאל, בצבעים כחול ותכלת, ועליה שני קווים אנכיים, כפי שנהוג במטבעות קריפטו רבים.
לאחר שמוזר שיתף את הראיות עם בלומברג, הם פנו לחברה בבקשת תגובה. דובר החברה טען כי הרמזים שמצא מוזר אינם מעידים על דבר, מפני שמדובר ב"שאריות" מהאקתון שערכה החברה בתחום הקריפטו, והן אינן מעידות על כוונות החברה. מצד שני, ג'ו פרננדז דַה-פּוֹנְטֶה, סגן נשיא בכיר למטבעות קריפטוגרפיים ודיגיטליים בפייפאל, דווקא אישר כי "אנחנו בודקים מטבע יציב. אם וכאשר נחליט ללכת על זה – כמובן שנעבוד צמוד עם הרגולטורים הרלוונטיים".
 
מטבע יציב, או StableCoin, הוא מטבע קריפטו שערכו צמוד למטבע מדינתי – בדרך כלל הדולר. כיום יש כבר לא מעט מטבעות כאלו – שלושת ה-StableCoins הגדולים הם Tether, USD Coin ו-Binance USD, הנמצאים במקומות 3, 6 ו-15 בטבלת נתחי השוק נכון להיום (ראשון), אך קיימים רבים נוספים. לרוב, הם מהווים מעין שלב ביניים בדרך מכסף רגיל למטבעות קריפטו: המשתמש קונה מטבע יציב במטבע המדינתי שלו, ואז מעביר את ההשקעה ממטבע הקריפטו היציב למטבעות הדיגיטליים השונים וחזרה לפי רצונו.
השקת מטבע יציב של פייפאל עשויה לטלטל את השוק. כיום יש תלונות רבות לגבי המטבעות המרכזיים בשוק, ובעיקר ספקות לגבי הדרך בה הם "מגובים" בערך אמתי. בנוסף, הוא יאפשר תשלומים בעמלות נמוכות מאי פעם – מאחר ולא צריך לשלם לחברות שירותים פיננסיות על המרת מטבעות, אלא רק את העמלה הקטנטנה שעולה העברת כסף בבלוקצ'יין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה