כסף וצרכנות

קיבלתם מאמזון מוצר מזויף? המהלך החדש שלה יגרום למוכר לחשוב פעמיים

ענקית המסחר המקוון רותמת תובעים פדרליים בדימוס, חוקרים מומחים ומנתחי דאטה כדי לפעול משפטית נגד מי שינסה לרשום מוצרים מזויפים למכירה בפלטפורמה שלה. המאבק בזייפנים באמזון כבר גרם לנייקי להרים דגל לבן
איתי פת-יה |  1
משלוח אמזון (צילום ויקיפדיה)
אמזון עולה שלב במלחמה נגד מוצרים מזוייפים שנמכרים בפלטפורמה שלה. ענקית המסחר המקוון הודיעה כי תשיק יחידה מיוחדת שתקדיש עצמה לטיפול בסוגיה, וירכיבו אותה תובעים ממשלתיים לשעבר, מנתחי דאטה וחוקרים מנוסים.
כיום באמזון מנסים להגן על עצמם מפני זיופים רק לקראת קו הסיום כביכול, כלומר בשלב בו המוכרים העצמאים מנסים לרשום לאתר מוצר כלשהו. אז מתחילות הבדיקות מטעם החברה, בסופן, אם אכן מתגלה התרמית, פרסום המוצר נחסם. כעת מבקשים בחברה לא להסתפק בכך ולנקוט ביד קשה עוד יותר נגד הזייפנים ולפנות למישור המשפטי. באמזון טוענים שהיחידה החדשה תקל על הגשת כתבי אישום, על הסיוע לאותם מותגים שמוצריהם זויפו וכן על שיתוף הפעולה מול רשויות אכיפת החוק.
 
קראו עוד ב-ice
מי שבמידה מסוימת הרימה דגל לבן, או לחלופין הוציאה לאמזון כרטיס אדום בהקשר זה היא נייקי, שהפסיקה למכור לצרכנים ישירות דרך אמזון. מותג הנעליים הסבירה כי אחת הסיבות שהובילו אותו לפעול כך היא מוכרים המתחזים לחברה הרשמית באמזון, ולצדם מוכרים שאינם בעלי רישיון.

כאמור, מדובר בנקודת תורפה לא חדשה כלל עבור אמזון, שרק ב-2019 השקיעה למעלה מחצי מיליארד דולר במאבק בהונאות וזיופים בזירת המסחר שלה. לא כולל היחידה החדשה שתוקם, כ-8,000 עובדים באמזון הוקצו לטיפול בסוגיה. נתונים נוספים שחשפה החברה בנושא מגלים כי גם כן ב2019, 2.5 מיליון חשבונות הושעו מאמזון טרם מכרו מוצר אחד, וכמו כן 6 מיליארד ניסיונות לרישום מוצר למכירה נחסמו על ידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קיבלתי ראש ממשלה מזוייף - מה עושים?
    מייקל בנבניסטי 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחיי שלא יודע מה לעשות... רציתי ראש ממשלה נקי כפיים וממלכתי וקיבלתי בסוף נאשם בשוחד והפרת אמונים. הרשויות גוררות רגליים... מה עושים?
    סגור