כסף וצרכנות

שיא כל הזמנים: על מה בזבזתם כ-315 מיליארד דולר בשבוע אחד?

סיילספורס, העוסקת ב-CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל, מציגה נתוני מכירות  גלובליים המסכמים את שבוע הקניות שבין ה"בלאק פריידי" ל"סייבר מאנדיי". מכירות האונליין זינקו ב-כ-17 מיליארד דולר מהשנה שעברה לשיא חדש. גם בינה מלאכותית, כולל סוכני AI אוטונומיים, מילאה תפקיד מרכזי, והשפיעה על מכירות של 60 מיליארד דולר
מערכת ice | 
רכישות אונליין (צילום freepik, shutterstock)
סיילספורס, העוסקת ב-CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל, מציגה נתוני מכירות  גלובליים המסכמים את שבוע הקניות שבין ה"בלאק פריידי" ל"סייבר מאנדיי", המתבססים על ניתוח נתוני קניות של למעלה מ-1.5 מיליארד צרכנים ו-1.6 טריליון צפיות בדפים ברחבי פלטפורמת Salesforce.
הדו"ח חושף שיא של 314.9 מיליארד דולר במכירות אונליין בעולם, לעומת 298 מיליארד דולר שנה שעברה. כמן כן, על פי הדוח, מכשירים ניידים הובילו השנה ל-70% מההזמנות אונליין בארה"ב ובעולם, ובלאק פריידי הוכיח את כוחו כאבן היסוד של עונת הקניות בכך שהוביל ל-74.4 מיליארד דולר במכירות אונליין בעולם.
גם בינה מלאכותית, כולל סוכני AI אוטונומיים, מילאה תפקיד מרכזי, והשפיעה על מכירות של 60 מיליארד דולר והראתה כיצד הטכנולוגיה הזו מעצבת מחדש את הנוף הקמעונאי ומגבירה את מעורבות הצרכנים.
"הקונים חיכו כל שנת 2024 לרגע הנכון לקנות את המוצרים שהם רצו, וברור שהם הפיקו את המרב משבוע הסייבר הזה", אומר לירן שכטר סמנכ"ל פתרונות דיגיטל בסיילספורס ישראל.
שכטר הוסיף: "גידול חזק בהזמנות משנה לשנה (YoY) מצביע על כך שאפילו הנחות צנועות הספיקו כדי לשכנע את הצרכנים לפתוח את הארנק. וקמעונאים שהשקיעו בבינה מלאכותית ובסוכני AI אוטונומיים הצליחו לקצור הכנסות גדולות עוד יותר במהלך תקופת קניות קריטית זו באמצעות מבצעים מותאמים אישית, המלצות ותמיכה".
תובנות עיקריות מתוך הדוח של סיילספורס על CYBER WEEK 2024: המכירות אונליין וגודל ההזמנות הגיעו לשיאים חדשים: לאחר חודשים של צמיחה איטית במכירות, שבוע הסייבר וההקדמה לו היו כמו "פקק שהשתחרר" והניעו את הצרכנים להוציא יותר השנה. הצמיחה בארבעת השבועות הראשונים של עונת החגים (5 בנובמבר - 2 בדצמבר) הייתה חזקה, עם עלייה של 8% בארה"ב ובעולם.
שבוע הסייבר: המכירות אונליין בכל שבוע הסייבר הגיעו ל-76 מיליארד דולר בארה"ב (עלייה של 7% משנה שעברה) ו-314.9 מיליארד דולר ברחבי העולם (עלייה של 6% משנה שעברה).
בלאק פריידי: המכירות אונליין העולמיות הגיעו ל-74.4 מיליארד דולר (עלייה של 5% משנה שעברה) ו-17.5 מיליארד דולר (עלייה של 7% בשנה) בארה"ב. זה היה יום הקניות החזק ביותר של השבוע.
סייבר מאנדיי: המכירות אונליין העולמיות הגיעו בארה"ב ל-12.8 מיליארד דולר (עלייה של 3% בהשוואה לשנה שעברה) ול-49.7 מיליארד דולר ברחבי העולם (עלייה של 2% לעומת אשתקד).
AI וסוכנים אוטונומיים מילאו חלק גדול בשבוע הסייבר: 60 מיליארד דולר מהמכירות אונליין העולמיות הושפעו מבינה מלאכותית ומסוכנים אוטונומיים שהמליצו על מוצרים, הצעות ממוקדות ותמיכה בשירות לקוחות. 
קמעונאים שהשתמשו בבינה מלאכותית ובסוכנים אוטונומיים כדי להעצים את חוויות השירות ראו שיעור המרה גבוה ב-2% בהשוואה לקמעונאים שלא השתמשו בטכנולוגיה. קמעונאים השתמשו בבינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים ב-18% יותר במהלך שבוע הסייבר מאשר בשבוע הקודם, ככל הנראה בשביל להגביר יעילות והתאמה אישית עבור הלקוחות.
סיכום שבוע הקניות של סיילספורס
קונים השתמשו בצ'אט מבוסס בינה מלאכותית וסוכנים לשירות לקוחות ב-38% יותר מאשר עשו בשבוע הקודם. תמהיל מעורב של הנחות, הובילה לתוצאות מעורבות: למרות האיום של משיכה גוברת לצרכנים והמחירים הנמוכים שהוצעו באתרים הסיניים כמו Temu, Shein ו-AliExpress - קמעונאים מערביים לא הציעו הנחות משמעותיות כדי להתחרות.
שיעור ההנחה הממוצע העולמי עמד על 26%, ירידה של 1% משנה שעברה. הקטגוריות עם שיעורי ההנחה הממוצעים העולמיים הגבוהים ביותר היו: איפור (40%), הלבשה כללית (34%) וטיפוח עור (33%).
ההמרות מהנייד צומחות משמעותית: ככל שצרכנים בכל הגילאים מרגישים יותר נוח עם קניות בנייד וחווית הקנייה במובייל הופכת לקלה יותר, הפער בין תנועה מהנייד לבין הזמנות ממנו מצטמצם. מגמה זו מדגישה נכונות גוברת של צרכנים לבצע רכישות משמעותיות ובעלות ערך גבוה ישירות מהסמארטפונים שלהם.
יותר מ-80% מתנועת המסחר בעולם הגיעה ממכשיר נייד במהלך שבוע הסייבר. בדיוק כפי שצפוי, הזמנות לנייד הובילו ל- 70% מהמכירות בעולם, עלייה מ-67% ב-2023. בסך הכל, מובייל היוו מכירות של 220 מיליארד דולר ברחבי העולם. גם השימוש בארנק הנייד עלה ב-16% ברחבי העולם במהלך השבוע.
כמו כן, קמעונאים שיישמו אסטרטגיות מסחר במדיה החברתית ראו 19% ממכירות שבוע הסייבר שלהם שנוצרו באמצעות פלטפורמות כמו TikTok Shop ואינסטגרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה