כסף וצרכנות

קרפור מלחיצה את המתחרים: זה המהלך שלה להשתלטות על הרחוב

קרפור מנסה לחדור לכל המגזרים בחברה הישראלית, כולל תוכנית להסבת 16 סניפי "שוק מהדרין" הקיימים למותג קרפור, האסטרטגיה הייחודית של קרפור מתבטאת בפנייה מקבילה למגזרים שונים: לצד החדירה למגזר החרדי, החברה מתכננת לפתוח סניף ראשון בדלית אל-כרמל בפורמט "קרפור היפר", שיצטרף לשמונת הסניפים הקיימים בפורמט זה
מערכת ice |  1
קרפור (צילום shutterstock)
בתוך שנה בלבד הפכה קרפור לשחקנית משמעותית בשוק הקמעונאות הישראלי, עם 105 סניפים פעילים ותוכניות שאפתניות להרחבה נוספת. השבוע לבדו פתחה הרשת שלושה סניפים חדשים, כשהבולט שבהם ממוקם בשכונת נווה יעקב החרדית בירושלים. זהו מהלך אסטרטגי משמעותי המשקף את כוונת החברה לחדור לכל המגזרים בחברה הישראלית, כולל תוכנית להסבת 16 סניפי "שוק מהדרין" הקיימים למותג קרפור, כאשר שני סניפים כבר הוסבו בחדרה ובמגדל העמק.
על פי הפרסום בדה מרקר, האסטרטגיה הייחודית של קרפור מתבטאת בפנייה מקבילה למגזרים שונים: לצד החדירה למגזר החרדי, החברה מתכננת לפתוח סניף ראשון בדלית אל-כרמל בפורמט "קרפור היפר", שיצטרף לשמונת הסניפים הקיימים בפורמט זה. זהו מהלך נועז במיוחד, שכן הסניף יהיה סגור בסופי שבוע - זמן השיא למכירות במגזר הערבי. במקביל, החברה מרחיבה את נוכחותה בפריפריה עם חתימה על חוזים חדשים באופקים ובבאר שבע, שם מתוכנן סניף עם חניון ייעודי גדול.

התרחבות הרשת מתאפשרת הודות להצלחתו של מיכאל לובושיץ, המשנה למנכ"ל, בהארכת חוזי שכירות מול שחקנים מרכזיים בשוק הנדל"ן המסחרי, כולל אמות, רבוע כחול נדל"ן ונכסים בבעלות נחום ביתן. החברה הציבה יעד שאפתני של 120 סניפים מוסבים עד תחילת השנה הבאה, כשרוב ההסבות מתבצעות בסניפי מגה ויינות ביתן לשעבר.
לצד ההתרחבות הפיזית, קרפור מתכננת להרחיב משמעותית את היצע המותג הפרטי שלה. כיום החברה מציעה 1,500 מוצרים תחת המותג הפרטי, אך נתח השוק שלהם עדיין חד-ספרתי מסך המכירות. התוכנית כוללת הוספת מאות מוצרים חדשים בקרוב, במטרה להגדיל את נתח השוק של המותג הפרטי ולהציע לצרכנים מגוון רחב יותר של אפשרויות במחירים תחרותיים.
המהלכים האגרסיביים של קרפור מציבים אתגר משמעותי בפני המתחרות המסורתיות בשוק. בעוד שופרסל מתמקדת בתוכניות התייעלות ורשתות אחרות מתרחבות בקצב מתון, קרפור מנצלת את ההזדמנות לתפוס נתח שוק משמעותי בכל המגזרים ובכל האזורים בישראל, תוך יצירת תחרות משמעותית מול שחקנים ותיקים כמו רמי לוי ויוחננוף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקוש
    ד. 11/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחזור של דפי יחצנות שהפיצה רשת מרכולים יקרה שמשתרכת הרחק מאחור בין כל המתחרות
    סגור