כסף וצרכנות

המהפך של סטארבקס: זה הצעד החדש שתעשה הרשת

סטארבקס, רשת הקפה הגדולה בעולם, יוצאת במהלך לפישוט התפריט במטרה להחזיר לקוחות שאיבדו עניין. המנכ"ל החדש, לאקסמן נארסימן, מוביל את המהלך בעקבות טענות שהרשת הפכה למורכבת מדי, עם תפריט שמבלבל ומכביד על הצרכנים
ענת סימן טוב | 
סטארבקס (צילום shutterstock)
לאחר שנים שבהן התפריט של סטארבקס התרחב והתמלא באינספור אפשרויות, המנכ"ל החדש של הרשת, לאקסמן נארסימן, החליט לעשות שינוי שיכול להשפיע באופן ישיר על הצרכנים. תחת הנהגתו, הרשת עוברת מהלך של פישוט התפריט, שמטרתו להפוך את חוויית ההזמנה לנגישה ומהירה יותר, תוך צמצום ההתלבטויות והבלבול שהפכו למנת חלקם של לקוחות רבים.
תפריט סטארבקס ידוע ככזה שמציע שפע אדיר של אפשרויות התאמה אישית – בין אם מדובר בסוגי חלב, בטעמים, או בגודל הכוסות. עם זאת, מחקרים שנערכו על התנהגות צרכנים מצביעים על כך שכאשר יש יותר מדי בחירות, הלקוחות עלולים לחוות קושי בקבלת החלטות, מה שמוביל לעיכובים ולחוסר שביעות רצון. בפועל, לקוחות רבים מוצאים את עצמם אובדי עצות מול התפריט, מה שמאט את תהליך ההזמנה ויוצר תורים ארוכים.
נארסימן מזהה זאת כנקודת תורפה ומוביל מהלך של צמצום והבהרה של התפריט. מהלך זה נועד להבטיח חוויה חלקה יותר, עם פחות בלבול ויותר יעילות. הוא כולל סינון של פריטים פחות פופולריים והדגשה של האפשרויות המועדפות על הלקוחות, כך שהתפריט יהיה ברור יותר וקצר יותר.
עם זאת, אין מדובר כאן רק במהלך תפעולי. סטארבקס מתכוונת לשמור על איכות המשקאות והמרכיבים המוכרים שלה, אך לצד זאת לשדרג את ההצעות בהתאם למגמות בשוק כגון מעבר לאפשרויות בריאות יותר ומשקאות המבוססים על צמחים, שצוברים פופולריות בשנים האחרונות.
בנוסף נארסימן ציין כי, סטארבקס מחפשת לא רק לשפר את השירות, אלא גם להגדיל את נאמנות הלקוחות בתקופה שבה יש תחרות עזה בשוק הקפה.
הצעדים שננקטים עשויים לשפר את חוויית הלקוח, להפחית עומסים בסניפים וליצור שירות מהיר ונוח יותר. כל זאת, מבלי לפגוע במגוון ובאיכות שהפכו את סטארבקס לשם דבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה