השוק

איקאה עושה מהפכה במחירים: זה מה שעומד לקרות ברשת

לאחר שענקית הריהוט השבדית החליטה להשקיע 2.1 מיליארד אירו בהורדת מחירים משמעותית ברחבי העולם, האסטרטגיה החדשה נושאת פרי: מספר המבקרים בחנויות איקאה עלה ב-3%, לקראת 2025, איקאה מרחיבה את פעילותה לתחומים חדשים
מערכת ice | 
איקאה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בצעד נועז ויוצא דופן, ענקית הריהוט השבדית איקאה החליטה להשקיע 2.1 מיליארד אירו בהורדת מחירים משמעותית ברחבי העולם, במטרה לסייע ללקוחותיה להתמודד עם יוקר המחיה. למרות שהמהלך הוביל לירידה של 5% במכירות החברה לסך של 39.6 מיליארד אירו בשנה האחרונה, הנהלת החברה מדווחת כי זוהי בדיוק התוצאה אליה כיוונו.
הנתונים מראים כי האסטרטגיה החדשה נושאת פרי: מספר המבקרים בחנויות איקאה עלה ב-3%, בעוד שהביקורים באתר האונליין זינקו ב-28%. במקביל, החברה הרחיבה את פעילותה באמצעות פתיחת 43 חנויות חדשות, והצליחה להחזיר את נתח השוק שלה לרמתו טרום הפנדמיה.

טולגה אונצ'ו, מנהל הקמעונאות של קבוצת אינגקה (חברת האם של איקאה), מסביר כי היותה של החברה בבעלות פרטית מאפשר לה לקבל החלטות אסטרטגיות ארוכות טווח, כמו העלאת שכר העובדים וסבסוד מעונות יום, מבלי להיכנע ללחצים של בעלי מניות.
לקראת 2025, איקאה מרחיבה את פעילותה לתחומים חדשים: החברה השיקה שוק יד שנייה במדריד ואוסלו, במודל דומה ל-eBay, עם תוכניות להתרחבות למדינות נוספות. המהלך זוכה לביקוש גבוה מצד צרכנים המעוניינים באפשרות להחליף רהיטי איקאה ביניהם.
הפופולריות הגוברת של החברה באה לידי ביטוי גם במסעדות הרשת, שם נמכרו 1.2 מיליארד כדורי בשר וכדורי צמחים בשנה האחרונה. בנוסף, תוכנית ההטבות לחברי המועדון, הכוללת הנחות בימים נבחרים, מושכת קהל רב לחנויות ומחזקת את הקשר עם הלקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה