כסף וצרכנות

מכה קשה לרוכשי הדירות בישראל: זה המס החדש שבדרך

אחד השינויים הדרמטיים שמתכנן משרד האוצר הוא הקפאת כל הסכומים הקשורים למכירה או רכישה של דירה למשך שלוש שנים, ללא הצמדה למדד. משמעות הדבר היא צמצום משמעותי בהקלות מס, כגון הפטור ממס שבח במכירת דירה יחידה, שכיום עומד על 5,008,000 שקל
מערכת ice | 
דיור-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ שחר יערי, shutterstock)
משרד האוצר ורשות המסים מקדמים שורת רפורמות מרחיקות לכת בתחום המיסוי, כחלק מתקציב 2025. התוכנית כוללת הקפאת מדרגות מס הכנסה לשלוש שנים, עידוד חלוקת רווחים כלואים בחברות, והטלת מס יסף. אולם, הצעדים המשמעותיים ביותר נוגעים לשוק הנדל"ן, עם השלכות נרחבות על רוכשים, מוכרים ומשכירי דירות.
על פי הפרסום בגלובס, אחד השינויים הדרמטיים הוא הקפאת כל הסכומים הקשורים למכירה או רכישה של דירה למשך שלוש שנים, ללא הצמדה למדד. משמעות הדבר היא צמצום משמעותי בהקלות מס, כגון הפטור ממס שבח במכירת דירה יחידה, שכיום עומד על 5,008,000 שקל. בנוסף, מדרגות מס הרכישה יוקפאו, מה שעלול להוביל לתשלום מס גבוה יותר ברכישת דירות בעתיד.

לצד זאת, מס הרכישה על דירות להשקעה יישאר ברמה הגבוהה של 8% לפחות, במקום לרדת חזרה ל-5% כפי שתוכנן. צעד זה נועד להמשיך ולצנן את שוק הדיור ולהפחית ביקושים מצד משקיעים. גם משכירי דירות ייפגעו מההצעה, שכן תקרת הפטור להכנסה משכר דירה תוקפא ולא תעלה, מה שעלול להוביל לעלייה במיסוי על הכנסות משכירות.
רשות המסים מנסה לקדם גם את הקמתו של מאגר משכירי הדירות, צעד שנתקל בהתנגדות בעבר. מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', מעריך כי הפעם הסיכויים לאישור המהלך גבוהים יותר, בשל המצב הכלכלי והצורך בהגדלת הכנסות המדינה. לפי הערכות, מהלך זה עשוי להכניס מעל מיליארד שקל לקופת המדינה.
הצעדים המוצעים מעוררים דיון ציבורי נרחב. מחד, הם נתפסים כהכרחיים להגדלת הכנסות המדינה בתקופה של גירעון עמוק וצרכים ביטחוניים גוברים. מאידך, יש חשש כי הם יובילו לעליית מחירים בשוק הדיור ויפגעו בציבור הרחב. הדיון בהצעות אלו צפוי להיות סוער, כאשר פוליטיקאים וגורמים בענף הנדל"ן יתמודדו עם האתגר של איזון בין צורכי המדינה לבין ההשפעה על אזרחיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה