כסף וצרכנות

שטר ה-200 בישראל יבוטל? זה מה שהחליטו ברשות המסים

שי אהרונוביץ', מנהל הרשות חושף בראיון: "ביטול שטר ה־200 שקל בעיניי זה סוג של מחוץ לקופסה. 75%־60% מהכספים שבמחזור הם שטרות של 200 שקל, ובמבצעי אכיפה נגד עבריינים ומשפחות פשע, גם חקירות וגם הוצאה לפועל, אנחנו תופסים הרבה מאוד כספים לא מדווחים במזומן וכמעט תמיד מדובר בסטיפות של 200 שקל"
מערכת ice | 
מזומן (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בישיבות התקציב האחרונות, עלה רעיון מהפכני שהסעיר את הקהילה הכלכלית - האפשרות לביטול שטרות ה-200 שקל. הצעה זו, שנועדה להיאבק בהון השחור ולהגדיל את הכנסות המדינה, כללה מתווה מורכב להמרת השטרות. על פי התוכנית, מחזיקי השטרות היו נדרשים להסביר את מקור הכספים ולשלם מס במידת הצורך.
למרות שבנק ישראל מיהר לדחות את הרעיון, מתברר כי היו לו תומכים מפתיעים מאחורי הקלעים. שי אהרונוביץ', דמות מפתח בזירה הכלכלית, חושף בראיון לגלובס כי תמך בהצעה בחשאי, מה שמעלה שאלות מרתקות לגבי עתיד המטבע הישראלי ומאבק המדינה בהון השחור.

בראיון לגלובס סיפר: "אני חושב שחייבים לחשוב מחוץ לקופסה במאבק בהון השחור, וביטול שטר ה־200 שקל בעיניי זה סוג של מחוץ לקופסה. 75%־60% מהכספים שבמחזור הם שטרות של 200 שקל, ובמבצעי אכיפה נגד עבריינים ומשפחות פשע, גם חקירות וגם הוצאה לפועל, אנחנו תופסים הרבה מאוד כספים לא מדווחים במזומן וכמעט תמיד מדובר בסטיפות של 200 שקל".
עוד טען: "גם באירופה הפסיקו להדפיס שטרות של 500 יורו בשנת 2018 ובשווייץ ביטלו את השטר של האלף פרנק, וזה מראה שיש לזה משמעויות שיכולות לסייע מאוד במאבק בהון השחור. זה היה גורם להזזת גבינה ולטלטלה בקרב מי שצובר את השטרות הללו במזומן. למה לבן אדם להחזיק בבית חבילות של 200 שקל מזומן? אני מעריך שההצעה הזאת עוד תיבחן בעתיד והיא צריכה להיות צמודה להליך גילוי מרצון כדי שאנשים ירצו לחשוף את ההון שלהם בלי חשש מפלילים, אבל כרגע בנק ישראל אמר את דברו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה