נדל"ן ותשתיות

העיר המבוקשת בישראל תגדל ב-40,000 תושבים: אלפי דירות חדשות בדרך

הוועדה המחוזית דרום החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונה חדשה בדימונה, התוכנית כוללת כ-7,920 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, תחנת רכבת ושטחים פתוחים
מערכת ice |  5
דימונה (צילום פרטי)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה למתן תוקף את תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח דימונה - "שכונת רותם".  התוכנית, שהוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל וקודמה בתמיכת ראש העיר דימונה, משתרעת על שטח של כ-8,790 דונם וכוללת מגוון רחב של שימושים, עם דגש על שילוב מגורים, מסחר, תעשייה ותעסוקה. 
התוכנית כוללת כ-7,920 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 4 עד 10 קומות, ובבנייה צמודת קרקע עם מגרשים במגוון גדלים. מכלל יחידות הדיור, 2,765 יוקצו לטובת דירות קטנות. בנוסף, התוכנית מציעה כ-300 יחידות דיור לדיור מוגן וכ-300 חדרי מלון. בסמוך לכניסה הדרומית לעיר, התוכנית מקצה מתחם של כ-600 דונם לתעסוקה ולתעשייה, יחד עם תחנת רכבת עתידית שתחבר את השכונה החדשה למערכת התחבורה הארצית.

התוכנית שמה דגש על פיתוח המרחב הציבורי, הקמת מוסדות ציבור, גנים ציבוריים ופארק מרכזי שיחבר לשטחים הפתוחים הסמוכים. התוכנית כוללת גם שטחים המיועדים למבני ציבור על-יישוביים, כגון אצטדיון, ארנה עירונית, ומאפשרת הקמת מוסדות אקדמיים, מעונות סטודנטים ומרכזים רפואיים.
במסגרת התוכנית שולבו אלמנטים סביבתיים, בהם תמריץ להקמת תאים פוטו-וולטאיים על גגות, נטיעת עצי צל ותכנון המותאם לאקלים המדברי. יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, עודד פלוס: שכונת רותם היא צעד חשוב בפיתוח האזור כולו, ומענה משמעותי לצורך הלאומי בהוספת יחידות דיור. מדובר בתוכנית שתסייע להרחיב את ההיצע עבור תושבי האזור, ותתרום ליצירת הזדמנויות חדשות לדיור, תעסוקה ושירותים ציבוריים, תוך חיזוק מעמדה של דימונה כעיר מתפתחת ומרכזית בנגב."
מתכנן מרחב דרום ברמ"י, חגי סלע: "אישור תכנית זו מהווה עוד שלב נוסף בפיתוח העיר דימונה והנגב המזרחי בכללותו שכן,  התכנית כוללת גם אזור תעסוקה בנוסף לשכונת המגורים, שומרת על השטחים הפתוחים ומשתלבת בנוף המקומי". התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים עמוס ברנדייס, וצוות יועצים מקצועיים. 
מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל: "שכונת רותם הינה תוכנית משמעותית שתקדם את ההתפתחות של דימונה בשנים הקרובות. התוכנית מציעה שילוב מאוזן בין מגורים, תעסוקה ושטחים ציבוריים, תוך מתן דגש על תחבורה ציבורית יעילה. בזכות מיקומה הייחודי, היא מחברת בין העיר לסביבתה הטבעית ומשתלבת בה, תוך שמירה על ערוצי הנחלים והמערכות האקולוגיות שבאזור."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בדיחה
    אסף 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דימונה: "העיר הכי מבוקשת בארץ" איזה בדיחה
    סגור
  • 4.
    עיר מבוקשת ? איזו הגזמה! (ל"ת)
    אזרח 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    חחח...טוב שלא נסחפתם: העיר המבוקשת בישראל... (ל"ת)
    יעקב 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    איכלוס מצריך תעסוקה
    שלמה 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    -שמח לקרוא שמביאים לנגב תושבים שכן צריך לפרז את האוכלוסיה במדינה. אבל מה עם תעסוקה שמפרנסת בכבוד? מי דואג לבתי עסק+מפעלים+היי טק שיהיו מקומות תעסוקה לתושבים המקומיים והחדשים? אפילו את מפעלי הטקסטיל שבדימונה סגרו.
    סגור
  • 1.
    קודם תדאגו לפארקים ירוקים שם וגינון ומסעדות ומה לעשות ש
    דינה 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מספיק שראש העיר דוהר לבניית בתים. לדאוג להמון עצים-דחוף לפטר את הגנן שלהם. וחוגים . מתנסים. הצגות. עבודה. בתי קפה וחנויות שוות ולא רק פוקס הום . עיר נפלאה. אבל הגיע הזמן שראש העיר יתעורר. יש שם כפר סטודנטים מעולה אפשר שיקימו הם דברים.
    סגור