כסף וצרכנות

הסלמה בצפון: אזרחים רבים נוהרים לסופרים

ישראלים רבים תושבי חיפה וצפונה פוקדים בימים האחרונים את הסופרים וממלאים את העגלות, עקב החשש לצאת מהבית עקב ההסלמה בצפון. נרשמה עלייה בביקורים ביממה האחרונה, לפי רשתות השיווק
ענת סימן טוב |  1
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הימים האחרונים מתוחים מאוד בגזרת הצפון. ירי בלתי פוסק על תושבי חיפה צפונה. בעקבות המצב, צרכנים רבים פוקדים את הסופרים, למלא את המלאי בבית.
הבוקר, שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, קיים הערכת מצב יומית עם ראשי מכלולי החירום במשרד וקיבל סקירה על מצב התעשייה, העסקים, אספקת המזון והתעסוקה.
החל מתחילת הלחימה בצפון, מתקיימות בדיקות רציפות מול מנהלי רשתות השווק, הקמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים, בכדי לבחון את שרשרת אספקת המזון, עליה אחראי המשרד, ולתת מענה במידת הצורך, בקשיי בשינוע, כח אדם, חוסרים, או כל אתגר אחר. הגורמים השונים במשרד הכלכלה ערוכים וזמינים לתת מענה וסיוע ככל שיידרש. השר ברקת, הנחה את מינהל החירום לפתוח את מוקד החירום לתעשייה ולעסקים.
במסגרת הערכת המצב שהתקיימה הבוקר עודכן השר כי סניפי רשתות השיווק פועלות כסדרן, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נוסף על כך, למעלה מ-500 סניפי המוגדרים כ-"סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון, ככל שיהיה בכך צורך והנחייה של פיקוד העורף.
לצד זאת, מלאי המזון לשעת חירום של מדינת ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון.
בבדיקה מול רשתות המזון, דווח כי ישנה עלייה ברכישות בסופרים הגדולים, האון ליין והשכונתיים. כך מדווחים לנו רשתות המזון.
"אנו חווים עליה של כ-35% בהזמנות האונליין ונערכנו מבעוד מועד על מנת לספק לתושבי הצפון מיקנעם ועד נהריה את המוצרים שהם צריכים במהירות המרבית. בנוסף למרכז הלוגיסטי הסניפים אשר פועלים בצפון הם: קרית חיים, עכו, נהריה, כרמיאל, נשר וחיפה. על פי הנתונים שבידינו אנשים בעיקר מזמינים שימורים שישיות מים ומיצים, אוכל מוכן מהמעדניות שלנו, כל זאת לצד מוצרי צריכה בסיסיים כמו נייר טואלט, לחם, חלב ועוד. את המוצרים ה"כבדים יותר לסחיבה" אנשים משאירים להזמנות און ליין ואילו מוצרי צריכה בסיסיים יומיומיים מעדיפים לקנות בסניפים עצמם" כך אומר  קינן ממן, מנכ"ל  קשת טעמים

במקביל, אייל רביד בעלי רשת ויקטורי מדווח כי, ישנה עלייה של כ-50% מן הרגיל בסניפי הסופרים הצפוניים. כך גם ברשת הסופרים קרפור שמדווחים על עלייה של 35%  " ישנה עלייה של 35% יותר בתוך הערים. חנויות גדולות אתמול בירידה. התושבים  מפחדים לצאת מהבית ולכן, קונים קרוב"
מרמי לוי נמסר כי, אין חשש למחסורים במוצרים " אין מחסור בכלל, הרשת עומדת כל הזמן מול פיקוד העורף, הרשת ערוכה כבר תקופה ארוכה למתן מענה בכל עת. אין חוסרים והסניף מעניק שירות כבשגרה לתושבי האזור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי עולב
    נוהרת ברייס 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני נוהרת אל עבר הרי החוכמה אבל הם לא מקבלים אותי. אינני מצליחה לטפס עם האייקיו הנמוך שלי. #מהר #לטפס #איןשכל #דפק רציני
    סגור