כסף וצרכנות

רמי לוי, ויקטורי ושופרסל: אלו הסופרמרקטים שייפתחו בזמן מלחמה

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת,  בהערכת מצב הבוקר, הנחה להרחיב עוד היום, את טווח הסיוע להצבת מיגוניות במפעלים בגבול הצפון, מעבר ל-5 ק"מ, אספקת המזון והמלאים ברשתות המזון מתנהלים כסדרם, מחסני החירום ערוכים ואין כל צורך בצריכה שונה מהרגיל. ככל שיהיה צורך, משרד הכלכלה, יחד עם פקע"ר, ערוך לאספקת מזון
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום shutterstock)
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב יומית עם ראשי מכלולי החירום במשרד וקיבל סקירה על מצב התעשייה, העסקים, אספקת המזון והתעסוקה. 
שר הכלכלה עודכן כי המשרד, יחד עם פיקוד העורף ומשרד הביטחון מציבים מיגוניות בימים אלו במפעלים בצפון, במימון משרד הכלכלה, עד כה בטווח של עד 5 ק"מ. השר ברקת, הנחה להרחיב את טווח הסיוע החל מהיום גם למפעלים מרוחקים יותר. 

החל מתחילת הלחימה בצפון, מתקיימות בדיקות רציפות מול מנהלי רשתות השיווק, הקמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים, בכדי לבחון את שרשרת אספקת המזון, עליה אחראי המשרד, ולתת מענה במידת הצורך, בקשיי בשינוע, כח אדם, חוסרים, או כל אתגר אחר. הגורמים השונים במשרד הכלכלה ערוכים וזמינים לתת מענה וסיוע ככל שיידרש. השר ברקת, הנחה את מינהל החירום לפתוח את מוקד החירום לתעשייה ולעסקים.
במסגרת הערכת המצב שהתקיימה הבוקר עודכן השר כי סניפי רשתות השיווק פועלות כסדרן, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נוסף על כך, למעלה מ-500 סניפי המוגדרים כ-"סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון, ככל שיהיה בכך צורך והנחייה של פיקוד העורף.
לצד זאת, מלאי המזון לשעת חירום של מדינת ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון. בין הרשתות שנמצאות ברשימה: ויקטורי, רמי לוי, שופרסל, קרפור, מחסני השוק, יוחננוף ועד.
לצד המלצת פקע"ר להחזיק בכל בית מוצרים שיוכלו לתת מענה ל-3 ימי שהייה, בהם מזון, מים, תרופות, מוצרי טואלטיקה, סוללות נטענות לנייד, טרנזיסטור הפועל על סוללות ועוד, קיים משרד הכלכלה דיונים פנימיים בחודשים האחרונים עם משרד הבריאות, רח"ל ופקע"ר, וגיבש רשימת מוצרי מזון להצטיידות לעת חירום.
רשימת מוצרי המזון עליה ממליץ משרד הכלכלה כוללת מוצרים יבשים שאינם מצריכים בישול כמו טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים שונים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה, קפה וכדומה.
משרד הכלכלה הנחה את הרשתות להיערך למכירת כמות אשר תספיק ל 3-7 ימים תוך הנחיה לרשתות השיווק להיערך עם מלאים מתאימים להצטיידות האוכלוסייה, המשרד מקיים בדיקות שוטפות ונמצא כי יש די מלאים ברשתות, במרלו"גים ובייצור, ואין כל צורך באגירת מזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה