כסף וצרכנות

נייקי: פרשת המנכ"ל שמטלטלת את ענקית הספורט

מותג הספורט נייקי, מוצא את עצמו בשנה האחרונה נמצא בעין סערה תקשורתית בעקבות פרשת המנכ"ל העולמי היוצא שלה
ענת סימן טוב | 
נייקי בדרך לקרוס? (צילום shutterstock)
בשנה האחרונה, נייקי, אחד ממותגי הספורט הגדולים בעולם, מצאה את עצמה בעין סערה תקשורתית בעקבות פרשת המנכ"ל שלה, שנחשפה במלוא עוצמתה בתקשורת העולמית. האירוע, שהכה גלים בתעשיית ההנעלה וההלבשה, הצית דיון ציבורי נרחב על אופן ניהול החברות הגדולות והשלכותיו על מותגים מוכרים כמו נייקי.
הפרשה פרצה לאחר שנחשפו דיווחים על פעילות לא תקינה של מנכ"ל נייקי לשעבר, ג'ון דונהיו. על פי מקורות שונים, דונהיו נחשד בניהול בלתי תקין של כספים ומעורבות בעסקאות פנימיות שהעמידו בסימן שאלה את יושרתו ואת אמינות החברה. הדיווחים העלו טענות על כך שדונהיו ניצל את מעמדו לרווח אישי בניגוד למדיניות האתית של החברה.
בנוסף לכך, הופצו שמועות על מתיחות בין הנהלת החברה לדונהיו, מה שהוביל בסופו של דבר להתפטרותו המפתיעה. מספר בכירים בנייקי הגיבו בהלם על הידיעות וטענו כי מדובר באירועים מבודדים שאינם משקפים את הרוח הארגונית של החברה. לאחר הפרשה, נייקי נאלצה להתמודד עם ירידה בערך המניות שלה ועם ביקורת ציבורית חריפה. חלק מהלקוחות הביעו אכזבה מהממצאים והחברה החלה לפעול לשיקום תדמיתה. נייקי מינתה צוות חקירה פנימי לבחינת האירועים ומיישמת מדיניות חדשה שנועדה להגביר את השקיפות הפנימית בחברה.
 
עם זאת, חלק מהמומחים בתחום טוענים כי נייקי תצליח להתאושש מהמשבר בזכות המוניטין החזק והמסר החיובי שהיא מעבירה לציבור. החברה כבר החלה בקמפיינים שיווקיים שמדגישים את הערכים של יושרה, חדשנות ושמירה על סטנדרטים גבוהים.
בעוד הפרשה עדיין מתפתחת, נייקי ממשיכה להדגיש את מחויבותה כלפי לקוחותיה ולשמור על מקומה כמובילת תעשיית הספורט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה