השוק

אדידס ונייקי במשבר? אלו הדוחות שמדאיגים את המשקיעים

למרות שענף ההלבשה וההנעלה בקטגוריית הספורט נהנה מביקושים שהלכו והתגברו מאז פרוץ משבר הקורונה, הענקיות בתחום דווקא הפסידו. אדידס ונייקי הציגו דוחות מאכזבים במיוחד, ונשאלת השאלה: מהם הגורמים המרכזיים שהובילו אותן להפסדים הללו?
מערכת ice | 
אדידס ונייקי (צילום pixabay, unsplash)
אמנם בשנים האחרונות ענף ההלבשה וההנעלה בקטגוריית הספורט נהנה מביקושים רבים מצד הלקוחות, אך דווקא הענקיות בתחום הציגו דוחות שליליים למדי במהלך שנת 2023. מדובר על חברות נייקי ואדידס, אשר לא הצליחו לשמר את הפריחה ממה נהנו במשך רוב השנים.
אמנם נייקי הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים, אך עדיין לא הציגה תוצאות משמחות במיוחד. הרווח למניה ברבעון עמד על 77 סנט בלבד, והוא נמוך מהתקופה המקבילה אשתקד (אז עמד על 79 סנט). עם זאת, ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-12.4 מיליארד דולר, והיו גבוהות במעט יותר מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 12.28 מיליארד דולר. בנייקי הסבירו כי הסיבה לתחזית זו היא השקת סל מוצרים חדש שהחברה תשיק בעתיד, לצד תנאים מאקרו-כלכליים ההדוקים ברחבי העולם.
ויחד איתה, גם אדידס הציגה תוצאות מאכזבות. אמנם מנייתה זינקה ב-40% בשנה האחרונה, אך היא חוותה ירידה של 5% במכירות בהשוואה לאשתקד (21.43 מיליארד אירו בהשוואה ל-22.51 מיליארד אירו). גם בסיכום השנתי היא הציגה ירידה בהכנסות והפסד נקי של 82 מיליון דולר – מה שהסתמן כהפסד השנתי הראשון שלה מאז שנת 1992. אנליסטים בתחום טוענים כי נייקי נאלצת להתמודד עם תחרות גדולה בענף, וכי זו הסיבה לירידה בתוצאותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה