כסף וצרכנות

מה עושים במשרד המורשת? כך יחולק תקציב של 160 מיליון שקל

בישיבתה השבועית אישרה הממשלה הקמת מרחב מורשת בעוטף עזה. התוכנית תכלול איסוף ממצאים, תיעוד, שימור, הקמת אתרי עוגן לסיפורי המורשת והגבורה באזור, שיקום והנגשת המידע. השר עמיחי אליהו: "צעד חיוני בחיזוק החוסן של התושבים". המנכ"ל איתי גרנק: "עלינו המלאכה להנגיש לציבור את סיפורי הגבורה והתושיה"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, עמיחי אליהו (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, יונתן זינדל)
בישיבתה השבועית אישרה הממשלה את הצעת המחליטים לפיה יקים משרד המורשת בראשות השר עמיחי אליהו מרחב מורשת בעוטף עזה, בעלות תקציבית של 160 מיליון שקלים. התוכנית תכלול איסוף ממצאים, תיעוד, שימור, הקמת אתרי עוגן לסיפורי המורשת והגבורה באזור, שיקום והנגשת המידע לציבור.
על פי החלטת הממשלה, יקדם משרד המורשת תוכנית רב שנתית לשימור ותיעוד ולפיתוח תשתיות מורשת בחבל תקומה ופיתוח עוגני מורשת. לצורך כך, תוקם וועדת היגוי בינמשרדית בראשות מנכ"ל משרד המורשת איתי גרנק, ובה יהיו חברים נציג משרד ראש הממשלה, נציג מנהלת תקומה, ונציג משרד האוצר, בשיח עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ונציגי הרשויות המקומיות. התוכנית תכלול בין היתר לעניין מודל ההקמה וההפעלה ארוכת הטווח של עוגני מורשת, ויתייחס לעלות הניהול, ההפעלה והאחזקה השוטפים ומקורות מימונם.
 
את יישום החלטת הממשלה במשרד המורשת, תוביל אדריכלית שירה שפירא, סגנית מנהל אגף בכיר תשתיות מורשת. בתוך כך יקים משרד המורשת, יחד עם הסיפריה הלאומית מאגר דיגיטלי לאומי מרכזי לאירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל בו יאספו, ישמרו ויונגשו חומרים תיעודיים אזרחיים קיימים ועתידיים (מגופים שאינם מוסדות ממלכתיים).
 

התקציב בסך 160 מיליון שקלים יחולק על פני חמש שנים באופן הבא: שנת 2024 – 32 מיליון שקל, שנת 2025 – 56 מיליון שקל, שנת 2026- 36 מיליון שקל, שנת 2027- 25 מיליון שקל ושנת 2028 – 11 מיליון שקל.  

שר המורשת עמיחי אליהו אמר בישיבת הממשלה: "הקמת מרחב המורשת בעוטף עזה היא צעד חיוני בשימור הזיכרון הלאומי ובחיזוק החוסן של תושבי האזור. באמצעות השקעה של 160 מיליון שקל, נפעל לתעד ולהנציח את סיפורי הגבורה והכאב מאירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. מרחב זה ישמש כעוגן ערכי וחינוכי לדורות הבאים, יסייע בשיקום הקהילות שנפגעו, ויחזק את הלכידות הלאומית. זוהי חובתנו המוסרית להנציח את המורשת הזו ולהבטיח שהיא תישמר ותלמד לעד". 
מנכ"ל משרד המורשת, איתי גרנק: "משרד המורשת קיבל את האחריות למורשת וזיכרון אירועי ה-7 באוקטובר, ועלינו המלאכה להנגיש לציבור את סיפורי הגבורה והתושיה, לצד הכאב האובדן והשכול. התוכנית הממשלתית בהובלת משרד המורשת תכלול הקמת אתרי עוגן בעוטף עזה  בתוכנית רחבת היקף על מנת לאסוף ממצאים, לתיעוד, ולבצע עבודות שימור ושיקום תשתיות מורשת בעוטף. בימים הקרובים נקים וועדת היגוי בה יהיו שותפים כל הגורמים הרלוונטים על מנת להוציא לפועל את תוכנית מרחב מורשת עם מומחי תוכן ומורשת ובשיתוף המשפחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה