בארץ

מסתמן: הממשלה תקצה 175 מיליון שקל להקמת תאגיד הנצחה ל-7/10

11 חודשים חלפו מאז אירועי השבת השחורה ומאז, עלו יוזמות רבות להנצחת אירועי היום וקורבנותיו. כעת, נחשף שהממשלה עומד לאשר הקצאה של 175 מיליון שקל להקמת תאגיד ואתר הנצחה. מהיכן יגיע הכסף?
מערכת ice |  1
נזקי המלחמה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, תומר נויברג, אייל מרגולין)
מאז השבת השחורה, קמו מספר יוזמות פרטיות לצד הצעות מטעם חברי הכנסת להנצחת האירועים שחלו בו ואת הקורנות, אך נכון לעכשיו אף הצעה לא הבישלה מספיק או אושרה על ידי הממשלה.
במהלך הלילה אתמול (שבת), צורפה לישיבת הממשלה החלטת נוספת שתעלה להצבעה שמעלה לסדר היום הקמת תאגיד ממשלתי ואתר הנצחה לאומי שיוקדשו לאירועי ה-7 באוקטובר.
בפרטי ההצעה צוין שבמידה וזו תאושר משרד ראש הממשלה יהיה אמון על הנצחת אירועי השבת השחורה וזיכרון הקורבנות. בנוסף, נכתב כי מנהלת התקומה (זו שגם אחראית בין היתר על שיקום עוטף עזה), תקצה בשנה הקרובה חמישה מיליון שקלים ולאחר מכן לאורך ארבעת השנים הקרובות תקצה עוד 160 מיליון שקל.

גדר המערכת שנפרצה ב-7 באוקטובר, קרדיט: פלאש 90/ עבד רחים כתיב
במשימה הלאומית של הנצחת אירועי ה-7 באוקטובר לוקחים חלק כמה גופים ממלכתיים בהם: מנהלת התקומה, משרד המורשת, הספרייה הלאומית, ארגון יד בן צבי והרשות העתיקות. מסתמן שעל מנת לנהל את היוזמה הזו ולקשר בין כל הגופים המעורבים בו משרד ראש הממשלה ייעזר בחברת אסטרטגיה חיצונית.
הספרייה הלאומית, אמונה על איסוף התיעוד הדיגיטלי ממקורות שונים: החל מסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, תיעודים שצולמו על ידי ישראליים, מצלמות האבטחה בכבישי העוטף ועוד.
זו, מבצעת את משימתה בעזרת קומץ מתנדבים ובשל הסירוב של מערכת הביטחון להעביר לה את התיעוד ממצלמות הגוף שהיו על מחבלי הנוחבה, אלו סורקים את הרשת על מנת למצוא כמה שיותר תיעודיים מאותו היום.
תפקידה של רשות רשות העתיקות, אשר פועלת תחת משרד המורשת הינו לבצע מיפוי של הבתים שנפגעו באותו היום ובאותה העת ארגון "יד בן-צבי" (מוסד ממלכתי העוסק בחקר תולדות ארץ ישראל), עומל על תיעוד החפצים שנמצאו באותם מבנים.
בהסבר להצעה, נכתב כי: "שימור הזיכרון, תיעוד ופיתוח המורשת מהותיים לשיקום היישובים ולפיתוחם, הם בעלי משקל רב בשיקומה של החברה הישראלית ובהתאוששותה. ההנצחה והזיכרון תורמים לחיזוק החוסן האישי, הקהילתי, האזורי והלאומי, וכן לחיזוק הסולידריות והלכידות הלאומית והבינלאומית. הזיכרון והמורשת של אירועים אלו ושל המלחמה הבאה בעקבותיהם יהפכו למצפן ערכי, המכוון את מדינת ישראל אל עבר עתיד מחוזק, מאוחד ואיתן. על כן דרושה תוכנית רחבה וארוכת טווח לתיעוד אירועי שבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל והנצחתם במסגרת לאומית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא רוצים שהממשלה שגרמה לאסון, תייצג אותו (ל"ת)
    מוטי בר-נס 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור