בארץ

מהומה בוועדת החוקה בדיון על רצח מחבל הנוחבה: "שים את המפתחות"

נציג הפרקליטות הסביר שההחלטה התקבלה בלב כבד ולאחר הבנה כי תשתית הראיות ביססה חשד סביר. חברי הכנסת זעמו: "תקום ותבקש סליחה מהלוחמים האמיצים הללו", אמר סעדה. רוטמן ניסה להבהיר: "אם מדובר בנושא כה רגיש לא קיבלתי תשובה שנעשתה חשיבה על ההשלכות למדינה"
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום (ראשון) התנהל בוועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת דיון מיוחד בעקבות שאלת התנהלות המלחמה והפרקליטות בכל הנוגע לחשד לרצח מחבל הנוחבה על ידי לוחמים ישראלים. בדיון נכח פרקליט המדינה עמית איסמן, והציג את עמדת הפרקליטות. לדבריו, ההחלטה לפתוח בחקירה לא התקבלה בקלות.
"אישרתי את החקירה לאחר שעברתי על חומר הראיות וקיימתי התייעצות מעמיקה עם המשנה שלי ופרקליטות המחוז, לאחר שהשתכנענו שהראיות מחייבות פתיחה בחקירה. עשינו את זה בלב כבד והיינו ערים למשמעויות אבל התשתית הראייתית שהוצגה לנו, לא מודיעינית או שמועות, היא תשתית ראייתית שביססה חשד סביר".
 

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, התייחס לדבריו של איסמן ושאל אותו שאלות בנושא. לדבריו, "אם מדובר בנושא כה רגיש, לא קיבלתי תשובה שנעשתה חשיבה על ההשלכות למדינת ישראל שמשמעותן היא שיש לוותר על החקירה גם אם משפטית היא נכונה. זה מטריד אותי במישור שפרקליט מדינה אמור לחשוב כך ופעם שניה במישור של אכיפה בררנית". 
ח"כ סעדה התפרץ לדבריו של הפרקליט איסמן וציין כי בית המשפט ציין כי לא קיימת תשתית עובדתית לטענות המדינה. "תקום, ותבקש סליחה מהלוחמים האמיצים הללו, ותשים את המפתחות. זאת האחריות שלך, זאת המשמרת שלך". בדיון השתתף גם חבר הכנסת אלמוג כהן, שאיים כי במידה והפרקליטות תתקדם עם תיקים נוספים הוא "יסגור להם את מקום העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה