משפט

הפרשה שמטלטלת את בית המשפט: שלושה אזרחים חשודים ברצח מחבל נוח'בה

על פי הפרטים שפורסמו, שלושה אזרחים נעצרו בחשד להרג פלסטיני במהלך קרבות ה-7 באוקטובר בעוטף עזה. שניים מבין השלושה שוחררו בתנאים מגבילים, כאשר בבית משפט השלום תל אביב הוארך מעצרו של תושב תל אביב, החשוד המרכזי. הפרקליטים עו"ד פריד גבאי: "לא ניתן להפוך את היוצרות, הלקוח שלנו הוא סמל לגבורה"
מערכת ice | 
מלחמת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
אמש (חמישי) הותרה לפרסום פרשה ביטחונית חריגה הנדונה בימים אלו בבית המשפט. על פי הפרטים שנחשפו, שלושה אזרחים נעצרו בחשד להרג פלסטיני במהלך קרבות ה-7 באוקטובר בעוטף עזה. השלושה חשודים בגניבת אמל"ח, ובית משפט המחוזי תל אביב דחה את בקשת המשטרה להטיל צו איסור פרסום על פרטי הפרשייה.
שניים מבין השלושה שוחררו בתנאים מגבילים, כאשר בבית משפט השלום תל אביב הוארך מעצרו של תושב תל אביב, החשוד המרכזי ברצח המחבל ב-7 באוקטובר וגניבת אמל"ח במהלך הקרבות בעוטף עזה. יחד עמו נעצרו שניים נוספים שנעצרו במסגרת הפרשיה אך בית משפט הורה על שחרורם.
 
על פי הפרסום בוואלה, הסיבה לשחרורם של השניים היא היעדר חשד סביר. במשטרה הגישו ערר לבית משפט המחוזי תל אביב שנדחה, ונבחנת כעת הגשת ערר לעליון. בבית המשפט נמתחה ביקורת חריפה על המשטרה, לאחר שפרטי הפרשה פורסמו בחלק מכלי התקשורת וברשתות החברתיות. שנים מהחשודים שימשו מתנדבי ארגון איחוד הצלה.
 
המשטרה מסרה: "בהמשך לצמצום צו איסור הפרסום ניתן לפרסם כי במשטרת ישראל נחקרת פרשה במסגרתה נעצרו 3 אזרחים, אשר על פי החשד היו מעורבים בעבירות של גניבת אמל"ח ובגרימת מוות של פלסטיני במסגרת אירועי חרבות ברזל. אחד עצור עד תום ההליכים בגין עבירת אמל"ח, ושניים שוחררו היום על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. נדגיש כי שלושת החשודים הינם אזרחים ולא היו חלק מכח ביטחוני במהלך האירועים. ביהמ"ש הטיל צו איסור פרסום (עד להודעה אחרת) על פרטי החשודים".
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את אחד החשודים מסרו בתגובה לפרסום בוואלה: "החלטות בית המשפט השלום והמחוזי מדברות בעד עצמן. קשה להאמין שבכלל הגענו למצב שבו עוצרים מתנדב שהציל עשרות רבות של בני אדם ב-7 באוקטובר, בטענה כל כך מופרכת, במקום להעניק לו פרס".
"לא ניתן להפוך את היוצרות. בשבעה באוקטובר מחבלי הנוחבה רצחו, שחטו ואנסו מאות בני אדם. זה לא תיק של ימין ושמאל, התיק הזה הוכרע על ראיות. כאשר המדינה החליטה לעצור גיבור ישראל בתיק רצח היה מצופה ממנה להגיע לבית המשפט עם תיק ברזל. במקום זה המדינה הגיעה עם תיק מחורר. הלקוח שלנו הוא סמל לגבורה ולרוח הישראלית ולא לרצח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה