נדל"ן ותשתיות

שיקום עוטף עזה יוצא לדרך: הבתים בקיבוצים יהרסו, מי ינהל את הפרויקט?

פרויקט הריסת הבתים בנגב המערבי, לקראת שיקומו, הופקד על חברת טלאור כראדי. בשלב הראשון ייהרסו 11 מבנים בקיבוץ בארי, עליהם הוחלט בתיאום עם אנשיו. השלב הבא: קיבוץ רעים. בביצוע המהלך צפויה התחשבות משמעותית בשטחים הפתוחים והירוקים. מנכ"ל הקבוצה: "כולי תקווה שהיישובים שנפגעו יחזרו לצמוח מחדש"
מערכת ice | 
פרויקט שיקום יישובי עוטף עזה בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר (צילום קבוצת טלאור כראדי)
תוכנית הממשלה לשיקום יישובי העוטף בעקבות השבת השחורה יוצאת לדרך: קבוצת טלאור כראדי, המתמחה בין היתר בהריסת מבנים, זכתה במכרז של חברת עמיגור מטעם משרד הביטחון להריסת מבנים ביישובי העוטף ותנהל את כל הריסות המבנים שנפגעו ב-7 באוקטובר. 
השלב הראשון של הריסות המבנים יחל ביום שלישי ה-4 ביוני בקיבוץ בארי ובמסגרתו ייהרסו 11 בתים המפוזרים ברחבי הקיבוץ. על פי הערכות המקצועיות של החברה, הפעימה הראשונה בקיבוץ בארי תימשך עד כשבועיים מיום תחילת עבודות ההריסה. לאחר מכן תמשיך החברה להריסת עוד כ-110 בתים בקיבוץ בארי, בהתאם ללוחות זמנים שייקבעו יחד עם הנהלת הקיבוץ. 
על המבנים שייהרסו בשלב הראשון סיכמה קבוצת טלאור כראדי מול תושבי בארי ותוך התחשבות מרבית בהם.  כמו כן סוכם איתם על 110 הבתים הנוספים בבארי שייהרסו בשלב השני של הפרויקט. "אופן ההריסה הותאם לתנאי השטח על מנת לא לפגוע בשבילים ושטחים ירוקים בקיבוץ", הסביר מנהל הפרויקט מטעם קבוצת טלאור כראדי, אלכס בראייב.

"משאיות פסולת הבנייה יוצבו בשטח שמחוץ לרחובות הקיבוץ". טלאור כראדי (צילום: קבוצת טלאור כראדי)
"יש תוכנית עבודה מסודרת ומתואמת עם כל הנוגעים בדבר על מנת לבצע את עבודות ההריסה לשיקום בצורה הבטוחה ביותר תוך שמירה על הקיבוץ. מאחר וכלי הריסה כבדים איתם נהוג להרוס מבנים לא מתאימים להריסת בתים בתוך מתחם בנוי כמו בקיבוץ, ההריסה תתבצע על ידי כלים קטנים שהותאמו לשטח בו נעבוד. כמו כן משאיות פסולת הבנייה יוצבו בשטח שמחוץ לרחובות הקיבוץ".
מנכ"ל קבוצת טלאור כראדי, ליאור כראדי, עדכן כי בעוד כשלושה שבועות תחל הקבוצה בהריסת בתים בקיבוץ רעים ובמקביל נמשיך אל השלב השני בביצוע ההריסות בבארי שבמסגרתו ייהרסו 110 בתים נוספים. "אנחנו למעשה יריית הפתיחה של תוכנית החומש של מנהלת התקומה לשיקום ופיתוח עוטף עזה שגובשה בעקבות ה-7 באוקטובר. להיות חלק מפרויקט שיקום כל כך משמעותי וטעון רגשית מרגיש עבורי כמו שליחות", הוא הסביר. "הריסת הבתים היא עם כל הצער חלק מהתהליך השיקום של הקיבוץ וכולי תקווה שבארי וכל יישובי העוטף שנפגעו יחזרו לפרוח ולחיות בביטחון. אנחנו נעשה הכל כדי לבצע את הפרויקט בשיתוף תושבי הקיבוצים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה