בארץ

תקציב של מיליארדים: כמה יעלה לשקם את יישובי עוטף עזה?

מינהלת התקומה הממונה על שיקום יישובי העוטף, פרסמה מסמך אשר מפרט את הקריטריונים על פיהם ייקבע תקציב שיקבל כל יישוב בעוטף עזה, כאשר הסכום הכולל עומד על 1.5 מיליארד שקל
מערכת ice | 
ההרס בקיבוץ כפר עזה לאחר הטבח ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
כמה יעלה לשקם את יישובי עוטף עזה? בקצרה: זה תלוי. מינהלת התקומה פרסמה מסמך אשר מפרט את הקריטריונים על פיהם ייקבע התקציב לכל יישוב (מידת נזק, האם בוצעה חדירת מחבלים וכו'), כאשר התקציב הכולל עומד על 1.5 מיליארד שקל.
היישובים אשר יקבלו את הסכום הגדול ביותר (מאות מיליוני שקלים עבור כל אחד) הם כפר עזה, ניר עוז ובארי – שסבלו מחדירה של מאות מחבלים ופגיעות קשות לנזק ורכוש. עוד צוין כי תושבים אשר בתיהם נפגעו יכולים לתבוע באופן פרטי את קרן הפיצויים של מס רכוש, אך הסכום יקוזז מתקציב הפיצויים שיקבל היישוב.
 
התקציב נקבע על פי שלושה סעיפים. הראשון בהם הוא סכום עם הנזק שנגרם, כאשר כל מבנה ביישובים מסווג לקטגוריה של אדום, כתום וצהוב (מהנזק הכבד ביותר עד הנזק הקל ביותר). נזק אדום מוגדר כבניין להריסה, ומזוכה בסכום של 7,265 שקל למ"ר. נזק כתום למבנה מגורים יקבל כ-216 אלף שקל, בעוד מבנה מגורים צהוב יזכה ל-42 אלף שקל.
כמו כן, חלה התייחסות לתשתיות ציבוריות אשר נקבעו והסעיף האחרון משקלל את מידת הנזק שנגרם ליישוב ביחס לכמות התושבים שבו ולגודלו. תקציב השיקום הוא חלק מתוכנית חמש שנתית של מינהלת התקומה, אשר תקציבה הכולל עומד על 19 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה