מדדים ומחקרים

סרטון חטיפת התצפיתניות נחשף לציבור: הנושא החם של השבוע

התיעוד המצמרר מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר זעזע כל בית בישראל. עם 26,213 אזכורים ברשתות החברתיות ומעורבות גבוהה בדמות 481,972 לייקים, נראה כי אף עין נותרה יבשה. הקטע שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס עורר את הגולשים - שקראו להשבת החיילות החטופות לביתן
מערכת ice | 
סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום צילום מסך)
חברת MIG Ai, המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, ציינה כי הנושא אשר העסיק רבים הן בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) והן ברשתות החברתיות, הוא סרטון חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר, שפרסום תיעודה המצמרר אושר על ידי משפחות החטופים.
בסרטון נראים מחבלי החמאס צועקים, מכים ומשפילים את החיילות האזוקות, רגע לפני שנחטפו לרצועת עזה מבסיס נחל עוז. על פי הנתונים שפרסמה חברת הניטור, הנושא זכה ל-832 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. מלבד זאת, הנושא אוזכר 73 פעמים בעיתונות הכתובה ובאתרי החדשות הנושא אוזכר 478 פעמים.
בגזרת הרשתות החברתיות, סרטון חטיפת התצפיתניות זכה ל-26,213 אזכורים ברשתות החברתיות עם 52,425 תגובות ו-481,972 לייקים. הסרטון הוא גרסה ערוכה, קצרה ומצונזרת של הקטע המלא, כפי שתועדה ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בתיעוד מוצגות החיילות נעמה לוי, לירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר.
ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) התייחס כתב התחקירים של חדשות 12 עמרי מניב לדיווחים לפיהם כמה משרי הממשלה סירבו לצפות בתיעוד הקשה. מניב פנה לבכירי הקואליציה בשמם, בפרסום שזכה לתגובות רבות. 
 
ציוץ נוסף של העיתונאי והמגיש נדב איל, עורך חדשות החוץ של רשת 13 לשעבר, התייחס להודעה ששחרר משרד ראש הממשלה זמן קצר לאחר חשיפת סרטון התצפיתניות. הוא תקף את העובדה שההודעה עסקה בהוצאת צווי המעצר לבכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג, ולא בסרטון החטופות.
 
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס בציוץ משלו לסרטון הקשה שבו התצפיתניות מתחננות שמחבלי הנוח'בה יחוסו על חייהן. חבר קבינט המלחמה התייחס לאחריות המיניסטריאלית המופקדת עליו מתוקף תפקידו כשר בממשלה, להשיב את החטופים מרצועת עזה.
 
העיתונאית והמגישה דנה ספקטור התייחסה בציוץ משלה לחטיפת הבנות הצעירות:
 
התסריטאי אמיר שפרלינג, סגן מפקד גלי צה"ל לשעבר, התייחס באופן ציורי לאופן בו יש לגרום לכל שרי הממשלה לצפות בסרטון החשוב והמטלטל. 
 
בגזרת המטא, עמוד הפייסבוק הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת" התייחס לסרטון מהזווית הנשית, בדגש על שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים, ובקריאה לקברינטי הממשלה לפעול לקיים מו"מ ולהגיע לעסקת חטופים מיידית. 
 
ברשת טיקטוק, התיעוד בו נראה בכיר בממשל הבריטי מזועזע לאחר הצפייה בסרטון, זכה למעורבות רבה של הגולשים.
 
@n12news בזמן פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות, עמית לוי, אחיה של נעמה שחטופה בעזה, היה בפגישה עם בכירי הממשל הבריטי. הוא ביקש רשות, והציג לסגן ראש הממשלה את הסרטון #חדשות12 #n12 #תצפיתניות ♬ צליל מקורי - N12

ולסיום, הפוסט באינסטגרם של הבלוגר העצמאי דניאל עמרם שהפך ויראלי במיוחד, שהתייחס לאחת מהתצפיתניות שהופיעו בסרטון האכזרי.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה