בעולם

הנשיא ביידן: "עסקת חטופים אפשרית כבר מחר, זה תלוי בחמאס"

נשיא ארה"ב אמר את הדברים באירוע פוליטי לגיוס כספים בסיאטל. לדבריו, ארגון הטרור טרם הסכים להפסקת אש שתכלול את שחרור כל הישראלים המוחזקים בשבי ברצועת עזה. יריבו מהמפלגה הרפובליקנית ערך עצרת בניו גרזי: "תומך בזכותה של ישראל לנצח את המלחמה שלה בטרור. אני לא יודע אם זה טוב או רע פוליטית"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
על רקע המגעים המתמשכים לעסקת חטופים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר אמש (שבת) כי הפסקת אש ועסקה לשחרור חטופים יכולה להתרחש כבר "מחר", ובלבד שחמאס יסכים לשחרר את הישראלים המוחזקים בשבי ארגון הטרור חמאס. ביידן אמר באירוע גיוס כספים פוליטי בסיאטל כי ההחלטה על הפסקת אש תלויה בחמאס.
נשיא ארה"ב ציין כי הוא ממשיך לנסות להפעיל לחץ ציבורי על ארגון הטרור בעזה. הוא מתח ביקורת על יריבו מהמפלגה הרפובליקנית, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, והזהיר מפני בחירה מחודשת בו: "טראמפ מתמודד לשם הנקמה, אני מתמודד כדי להוביל אותנו אל העתיד". 
 
מנגד, טראמפ ערך עצרת בחירות ענקית בניו ג'רזי, ועל פי דוברת העיירה שבה נערכה העצרה, השתתפו בה 100-80 אלף בני אדם. טראמפ ציין כי הוא ייתן לישראל לנצח במלחמה נגד ארגון הטרור חמס "גם אם זה לא משתלם פוליטית", וכינה את איומיו של הנשיא ביידן לעצור סיוע ביטחוני לישראל במקרה של פעולה צבאית נרחבת ברפיח: "אחת הבגידות הגדולות ביותר בבעלת בריתה של ארה"ב".
"תחשבו על זה, השבוע הוא הכריז שהוא יעצור משלוחי נשק לישראל שנלחמת לחסל את הטרוריסטים של חמאס בעזה", אמר טראמפ, לקול קריאות בוז רמות. "גם כשאזרחים אמריקנים חטופים על ידי חמאס, ויש מי שאומר ש-7 באוקטובר מעולם לא קרה, והמעשה של ג'ו הנכלולי מהווה את אחת הבגידות הגדולות ביותר בבעלת ברית של ארה"ב".
"אני תומך בזכותה של ישראל לנצח את המלחמה שלה בטרור. אני לא יודע אם זה טוב או רע פוליטית, לא אכפת, צריך לעשות את הדבר הנכון, זו הייתה מתקפה נוראית, 7 באוקטובר הייתה מתקפה, אני לא יודע, זה בטח גרוע פוליטית". טראמפ התייחס בדבריו גם למהומות הקשות נגד ישראל בקמפוסים. "כשאהיה נשיא, לא נרשה שקיצונים אלימים ייקחו את הקולג'ים. אם אתם מגיעים לכאן ממדינה אחרת ומנסים להביא לכאן ג'יהאד, אנטי-אמריקניות או אנטישמיות – נסלק אתכם מהמדינה מיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה