כסף וצרכנות

ביטוח לאומי יחלק מענקים ב-1,500 שקל: אלו התנאים לקבל

לטובת סיוע ומימון הסעות לבית העלמין לפי בקשת המשפחה, יקבלו המשפחות מביטוח לאומי מענק של 1,500 שקל
מערכת ice |  2
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
הביטוח הלאומי יעביר למשפחות 1,500 שקל באופן אוטומטי לטובת סיוע ומימון הסעות לבית העלמין לפי בקשת המשפחה. בשנה זו – סכום זה כולל גם את הסיוע עבור החודש ה-11 וגם ביום השנה לפטירה. זכאות זו תועבר בכל שנה ושנה למשפחות השכולות. 
בימים המורכבים הללו, במהלך חודש אוקטובר הביטוח הלאומי יידע את המשפחות שקו הסיוע של נט"ל יהיה זמין טלפונית בכל שעה (למעט יום כיפור) לטובת תמיכה ועזרה נפשית. הליווי יכול להיות חד פעמי או כסדרת טיפולים ארוכה יותר. 

בנוסף, בימים אלה הביטוח הלאומי ממשיך כל העת לעדכן את אתר הזיכרון 'לעד' ובו סיפור חייהם ומותם ומציין את מקום קבורתם של הנרצחים ברחבי הארץ. ניתן יהיה להנפיק דרך האתר תווית זיכרון אישית המותאמת להדבקה לנר נשמה ובו שם החלל וכן הדלקת נר זיכרון באתר באופן מקוון ושיתוף ברשתות החברתיות.
באנדרטה הממלכתית בהר הרצל לחללי פעולות איבה הביטוח הלאומי פועל לחקיקת שמות כל חללי פעולות האיבה שנספו מ-7/10 ועד היום.  בתקופה זו הביטוח הלאומי יארגן גם מפגשי זום וביקורי בית של אגף השיקום למשפחות שיחפצו בכך וילוו אותם בזמן מורכב וקשה זה. 
שר העבודה, יואב בן צור: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת וגובה מחיר ואבדות אישיות ולאומיות כואבות במיוחד. לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר אנו מנסים לעשות ככל הניתן כדי לסייע, לתמוך ולחבק את המשפחות השכולות. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות ולעזור למשפחות הן בפן הכלכלי והן בפן הנפשי מעתה ואילך בתקווה שנצליח לעזור, ולו במעט, להתמודד עם החלל העצום שהשאירו האובדן של היקרים מכל". 
מ"מ מנכל הביטוח הלאומי, צביקה כהן: "אנו מתקרבים בצעדי ענק לציון יום השנה הראשון של טבח ה-7 באוקטובר ותחילת 'מלחמת חרבות ברזל' בזמן שאנו עדיין נמצאים בעיצומה של לחימה וממשיכים לצערנו לגבות מחיר אישי ולאומי קשה מנשוא. עובדי ביטוח לאומי, שחלקם גם איבדו את יקיריהם בשבת השחורה ובמהלך המלחמה רואים בעשייתם ובליווי המשפחות שליחות ציבורית, ערכית ואנושית שאין שני לה. אנו מבקשים לחזק את ידי המשפחות ולהביא לידיעתם את הזכויות שעשויות לסייע, ולו במעט בהתמודדות הקשה מכל". 
כאמור, המשפחות השכולות מלוות כל העת על ידי עובדי אגפי האיבה והשיקום בביטוח הלאומי ובמהלך הימים הקרובים יצא אוגדן זכויות מקיף להם הם זכאים בכל משרדי וארגוני השירות הציבורי באשר הוא. האוגדן יחולק באופן פיזי ודיגיטלי לכל המשפחות השכולות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אזרח ותיק
    רומי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתי יעודכנו קיצבאות החרפה לאזרחים ותיקים?
    סגור
  • תוספתלקשישים
    אברהם???? 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל האזרחים הותיקים.הענין הוא שאין לכם לובי חזק עם כל הצער
    סגור