בריאות

ביטוח לאומי ישלם 350,000 שקל פיצוי: מי זכאי לכסף?

ראשל"צ: פיצויים בסך 350 אלף שקלים מהמוסד לביטוח לאומי ללוחם אש שנפצע בתאונת דרכים ושב לעבודתו
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
רבים אינם יודעים זאת, אך לשירות הכבאות הארצי יש יחידת אופנוענים, שתפקידם להגיע במהירות למוקדי האש, באזורים מיושבים ולא מיושבים, ולתת מענה לצרכים דחופים מתפרצים. אחד מלוחמי היחידה, תושב ראשון לציון, מצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים פתאומית שהשביתה אותו לתקופה ממושכת.
במהלך אימון נהיגה בתנאי שטח, החליק לוחם האש על תלולית, והאופנוע עליו רכב, נפל עליו ומחץ את רגלו הימנית. מיד לאחר התאונה החל לוחם האש לסבול מכאבים ברגלו ומצליעה, אך סבר שכאבים אלה יחלפו מעצמם, תוך מספר שעות.  אך מאחר שהכאבים לא פגו, אלא רק החמירו, פנה לוחם האש באופן עצמאי למוקד רפואה דחופה של קופת החולים בשכונת מגוריו, שם נמצא כי הוא צולע קשות וסובל מרגישות בברכו הימנית, והוא הופנה לבדיקות הדמיה ב-MRI.

כחודש וחצי לאחר התאונה, עבר לוחם האש סריקת MRI ראשונה, שממנה עלה כי הוא סובל מקרע חלקי באחת מרצועות הברך, ומפגיעה משמעותית בסחוס. בבדיקת אורתופד שאליו הופנה, נמצא כי הוא סובל מדלדול שרירים באזור, וכן נפיחות ורגישות בברך. למרות טיפולים משקמים רצופים אותם עבר, המשיך התובע לסבול מכאבים וממגבלות משמעותיות, וכשנה לאחר התאונה נשלח לסריקת MRI נוספת בה עלה כי הקרע והנזק לסחוס לא שוקמו, ומצבם רק החמיר. עקב ממצאי הסריקה הומלץ לו לעבור ניתוח לחיבור מחודש של הרצועות בברכו.
בצר לו, פנה לוחם האש לעו"ד שירן כהן, למיצוי זכויותיו. עו"ד כהן הגישה בשמו תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה, והמל"ל נעתר לבקשתה.  וועדה רפואית מטעם המל"ל, שבדקה את לוחם האש, קבעה כי הוא סבל מנכויות זמניות משמעותיות לאורך חודשים ארוכים, שעם החלמתו התייצבו על נכות אורתופדית קבועה בשיעור של 10%. בשל נכויותיו אלה, קיבל לוחם האש מהמל"ל תשלומים מצטברים בסך של כ-150,000 שקל.
בשלב זה הגישה עו"ד שירן כהן תביעה לביהמ"ש השלום, במסגרת החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) נגד חברת הביטוח הממשלתית 'ענבל', אשר ביטחה את האופנוע עליו רכב לוחם האש בביטוח חובה. בתביעה התבקש בית המשפט לחייב את חברת 'ענבל' לפצות את לוחם האש על כל נזקיו על פי חוק.  את התביעה ביססה עו"ד כהן על החלטות המל"ל, אשר קבע כאמור, כי לוחם האש סובל מנכות אורתופדית בשיעור 10%. 
לאחר משא ומתן בין הצדדים, הוחלט כי חברת 'ענבל' תפצה את לוחם האש ב-200 אלף שקלים נוספים. בית משפט השלום ברמלה קיבל את הפשרה בין הצדדים, כפסק דין לכל דבר. לדברי עו"ד כהן, בינתיים חזר לוחם האש לשירות מבצעי, תוך שהוא פועל באותה יחידה שבה שירת טרם התאונה.  
לדבריה, להכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה על ידי המל"ל קיימת משמעות רבה, משום שאם מצבם של מי שהוכרו כנפגעי עבודה מחמיר במהלך השנים, הם רשאים להגיש תביעה נוספת לתגמולים. בעקבות פנייה שכזו נבחנת ההחמרה, ובמקרה שהתביעה מתקבלת, עשויים התובעים לזכות בקצבאות מכובדות שיכולות להגיע לעיתים גם למאות אלפי שקלים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה