קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בצעד תקדימי: זו המחלה שמזכה בפיצוי כספי

מחלת הריאות של המסגר, שעישן שתי חפיסות סיגריות ביום, הוכרה על ידי הביטוח לאומי כנכות מעבודה
מערכת ice |  1
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם עישון קשור למחלת ריאות חסימתית (COPD)? התשובה כמובן חיובית. מדובר במחלה כרונית קשה הפוקדת בעיקר מעשנים. חרף כך, הכיר לאחרונה המוסד לביטוח לאומי במחלת ה-COPD של בעל מסגרייה בצפון, כפגיעה מעבודה, לאחר מאבק משפטי ממושך.
לדברי עו"ד שירי אלון, המייצגת את בעל המסגרייה, לאחר עשרות שנים של עבודה רצופה, אובחן מרשה כסובל ממחלת ה-COPD, ובנוסף לכל הצרות גם לקה בליבו. לדבריה עקב מצבו הקשה, הוא סבל מקושי נשימתי משמעותי, ונאלץ לנוע עם בלון חמצן צמוד לאורך כל שעות היממה.

בתביעה אותה הגישה עו"ד אלון מטעמו, נטען כי בעל המסגרייה נהג לאורך עשרות שנים לעסוק בחיתוך והלחמת מתכות, בעיקר מסוג אלומיניום, וזאת ללא אמצעי הגנה. עקב כך, הוא שאף לריאותיו אבק אלומיניום רב, הידוע כחומר רעיל ומסרטן. במל"ל סירבו בתחילה להכיר במחלתו כפגיעה מעבודה, וזאת משום שנהג לעשן יותר משתי חפיסות סיגריות ביום. על פי נציגי המל"ל, עישון הוא הגורם המשמעותי ביותר לפיתוח COPD וכן מהווה גורם משמעותי להתפתחות בעיות לבביות.
אל הערר, אותו הגישה למוסד לביטוח הלאומי, צירפה עו"ד אלון חוות דעת רפואיות, הקושרות את סביבת עבודתו הרעילה של בעל המסגרייה, לפיתוח מחלותיו, ולכל הפחות להתפתחותן המהירה והחמורה. המומחים הרפואיים קבעו כי חומרת מחלתו של העובד, וקצב הרס ריאותיו הושפעו באופן משמעותי מאבק האלומיניום אותו נשם.

עו"ד שירי אלון. צילום: אלעד נסים
עקב הגשת הערר, החליטו במוסד לביטוח לאומי להכיר בבעל המסגרייה כנכה מעבודה, והוועדה הרפואית שדנה בעניינו, קבעה כי הוא סובל מנכות בשיעור 20%.  עקב ההכרה בנכות הגבוהה, יזכה בעל המסגרייה לגמלה חודשית קבועה בגובה של למעלה מ-10 אלפים שקל לחודש, לשארית חייו.
לדברי עו"ד אלון, בכל מקרה שבו נכות מעבודה חוצה את רף ה-20% - יהיה זכאי העובד לגמלה חודשית קבועה מטעם המל"ל, וגמלה זו יכולה לעלות על 10 אלפים שקלים בחודש, וזאת בשל מספר רב של פרמטרים, וביניהם הכנסתו החודשית של העובד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא להמציא
    מישהו 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צעד תקדימי? לא צריך להגזים. הרבה חולי copd שעישנו ועבדו בעבודה עם חשיפה תעסוקתית הוכרו כבר כנפגעי מחלת מקצוע
    סגור