כסף וצרכנות

מהפכה בחשמל בישראל: עשרות אלפי ישראלים עשו את הצעד הבא

מעבר לכל הציפיות: תוך 10 ימים בלבד, יותר מ-30,000 בתי אב כבר הצטרפו למהפכת החשמל, 10 ימים בלבד לאחר שיצאה לדרך רפורמת החשמל של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, יותר מ-30,000 בתי אב כבר הצטרפו לרפורמה, ועברו לספק חשמל פרטי. היעד עומד על כ-100,000 לקוחות שיעברו עד סוף השנה
מערכת ice | 
חברת החשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כ-10 ימים, יצאה לדרך רפורמת החשמל. הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום את נתוני המעברים בין החברות.
על פי הנתונים, תוך 10 ימים בלבד מאז יצאה הרפורמה לדרך, 31,373 בתי אב כבר הצטרפו לרפורמה ועברו מחברת החשמל למספק חשמל פרטי. 17,527 מתוכם בעלי מונה בסיסי, ו-13,846 בעלי מונה חכם. מדובר על עלייה של 50% במספר בתי האב שעברו למספק פרטי  ביחס למספר בתי האב שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-59,000 בעלי מונה חכם .

בנגה ומשרד האנרגיה והתשתיות הציבו יעד של 100,000 בתי אב שיעברו מחברת החשמל לחברות פרטיות עד סוף השנה.
 שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: "פתיחת שוק התחרות באספקת החשמל לכולם של השר אלי כהן היא בשורה גדולה שיכולה לחסוך בשנה מאות שקלים ואף יותר למשפחה באופן מיידי. אנו בנגה, עבדנו לילות כימים בכדי לעמוד בזמנים המאוד קצרים שהשר הקצה הן לבניית טכנולוגיה מתוחכמת שתדע לנתב  את החשבונות של המונים הבסיסיים (אנלוגים) לצרכנים שיעברו למספקים הפרטיים,  והן את תהליך הסחר  אל מול אותם מספקים. אני מקווה שעד סוף שנת 2028 אכן חברת החשמל תסיים להתקין לכל בתי האב את המונים החכמים ואז החיסכון לכל בית בישראל יהיה גדול יותר וגם במקביל נגרום לשינוי ההתנהגות הצרכנית של הציבור בחשמל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה