תיירות

רמי לוי נעלם? זה מה שקורה בישראייר ולא שמתם לב

ישראייר חוותה ירידה משמעותית של כ-28.40% במספר הנוסעים לאילת, עם 10,391 נוסעים בלבד באוקטובר, המהווים 24% מסך הנוסעים. זאת בהשוואה ל-15,509 נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
רמי לוי, מלונאות ביוון (צילום יחצ, צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישראייר)
נתוני התעופה לאילת לחודש אוקטובר 2024 מציגים תמונת מצב מעורבת, עם ירידה קלה של כחצי אחוז במספר הנוסעים הכולל בהשוואה לאוקטובר אשתקד. בחודש זה טסו לעיר הדרומית 43,284 נוסעים, לעומת 43,521 נוסעים בתקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר המלחמה בצפון ממשיכה להשפיע על תנועת הנוסעים.
ארקיע, המובילה בשוק הטיסות לאילת, מציגה דווקא מגמה חיובית עם עלייה של כ-9.30% במספר הנוסעים. החברה הטיסה 31,351 נוסעים באוקטובר, המהווים כ-72.50% מכלל הטסים, לעומת 28,676 נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה משקף את התחזקות מעמדה של החברה בקו התעופה החשוב לאילת.

מנגד, ישראייר חוותה ירידה משמעותית של כ-28.40% במספר הנוסעים, עם 10,391 נוסעים בלבד באוקטובר, המהווים 24% מסך הנוסעים. זאת בהשוואה ל-15,509 נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, 1,541 נוסעים נוספים הגיעו לעיר בדרכים אחרות, כולל טיסות של חברת אייר חיפה, שמאז הפסיקה את פעילותה בקו עקב המצב הביטחוני בצפון, למרות תכניותיה לרכישת מטוס חדש.
מבט רחב יותר על נתוני השנה כולה מגלה תמונה מדאיגה יותר, עם ירידה של כ-22.50% במספר הטסים מנתב"ג לאילת. מתחילת השנה טסו לעיר 534,539 נוסעים, בהשוואה ל-680,098 נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד. ארקיע שומרת על נתח שוק דומיננטי עם 360,991 נוסעים (67.50% מהשוק), וישראייר עם 170,795 נוסעים (31.95% מהשוק), כאשר שתי החברות חוות ירידה דומה של כ-22% בהיקף הפעילות השנתי.
התמונה הכללית המצטיירת מצביעה על האתגרים המשמעותיים העומדים בפני ענף התעופה הפנים-ארצית לאילת, כאשר המצב הביטחוני, לצד גורמים נוספים, ממשיך להשפיע על היקפי הפעילות. הירידה המתונה באוקטובר אמנם מעודדת בהשוואה לירידה החדה בנתונים השנתיים, אך עדיין משקפת את המורכבות בשוק התעופה הפנים-ארצית בתקופה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה